سالانه ۸۰۰هزار تن ورق سرد فولادی در قم تولید می‌شود تا بخشی از نیاز واحد‌های پایین دستی مانند واحد‌های خودروسازی و لوازم خانگی کشور تامین شود.
کد خبر: ۷۶۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷ 06 August 2019

به گزارش تابناک قم، خبرنگاران استان قم از ۲واحد صنعتی تولید ورق‌های فولادی در ناحیه صنعتی نیزار بازدید کردند.

مدیرعامل فولاد غرب آسیا به خبرنگاران گفت: این واحد ۴۰هزار تن ورق سرد فولادی در ماه تولید می‌کند که این میزان تولید حاصل تلاش ۷۰۰ کارگر است.

ابوذر ندیمی اضافه کرد: واحد فولاد غرب آسیا بعد از فولاد مبارکه اصفهان با تولید ۱۵درصد نیاز کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت آریان پاژ هم که واحدش ۳۰۰هزار تن ورق سرد فولادی در سال تولید می‌کند، گفت: این واحد در سال۹۴ در آستانه تعطیلی بود، اما در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز مشتریان خود به کشور‌های عراق و افغانستان هم صادرات دارد.

یار جانلی افزود: با حضور ۵۰نیروی کار متخصص قصد داریم تا محصولات خود را در صورت صدور مجوز به کشور‌های اروپایی هم صادر کنیم.

در استان قم ۲هزار و ۳۰۰واحد صنعتی مشغول فعالیت است که از این تعداد، ۵درصد را واحد‌های بزرگ تشکیل می‌دهند که شرکت فولاد غرب آسیا و آریان پاژ از جمله این واحد‌ها هستند.

زینلی کارشناس بخش فلزات سازمان صمت استان قم هم در این بازدید، گفت: تولید شمش فولادی در کشور ۳۰میلیون تن است که استان قم یک و نیم درصد آن را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار