مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
نرخ گذاری قیمت کتاب در استان به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست، قیمت کتاب را نباید بر مبنای قیمت تمام شده کاغذ تعیین کرد. سازوکار قیمت و نرخ گذاری کتاب به زودی توسط وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳ 07 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری افزود: قیمت تمام شده و نرخ گذاری کتاب را نباید مانند دفتر سفید در نظر گرفت و مانند آن قیمتی برای آن تعیین کرد.

وی گفت: در بین کتاب های موجود صرفا کتاب های درسی، کتاب دانشگاهی و روزنامه ها را می توان به صورت ثابت قیمت گذاری کرد اما انواع کتاب های دیگر نباید طبق روال گذشته نرخ گذاری شود.

حسینی کاشانی اضافه کرد: سازوکار قیمت و نرخ گذاری کتاب به زودی توسط وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات اخیر دولت و کمیته کاغذ، وزارت فرهنگ و ارشاد صرفا موظف به تامین کاغذ نشر و رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تامین کاغذ چاپخانه ها و سایر نهادهای مشابه طبق قانون بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های متولی است.

وی همچنین بیان کرد: فقط ۱۰ درصد از کاغذهای تامین شده در سطح استان در رابطه با مساله نشر مصرف می شود.

حسینی کاشانی با اشاره به مساله تامین کاغذ برای بخش نشر و روزنامه ها گفت: درصد تخصیص کاغذ به قم نسبت به استان های دیگر وضعیت مطلوب تری دارد.

وی بیان کرد: در حوزه رسانه و روزنامه ها ۵۰ درصد بیشتر از سهمیه ابلاغی استان کاغذ تامین شده است.

حسینی کاشانی گفت: در بخش نشر افرادی که درخواست کاغذ دارند باید در سامانه تعیین شده درخواست خود را ثبت کرده و از این طریق مطالبات خود را دنبال کنند.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار مجوز کتاب در قم صادر شده که از این بین ۷ هزار کتاب محتوای جدید داشته است، ۵۰ تن به صورت مستمر بر محتوای این کتاب ها نظارت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: عدم اجرای مالکیت ادبی و هنری چالش و معضل اصلی بخش ادبیات در سطح استان و کشور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار