آیا شایسته نبود که برای برگزاری چنین فعالیت‌هایی از اماکن ویژه ی ورزشی استفاده شود که دارای امکانات مناسب است تا شاهد تزریق ویتامین در نمازخانه فرهنگسرا و تردد ورزشکاران با لباس نامناسب و بعضا بدون پوشش در یک محیط فرهنگی با انواع مراجعه کننده نباشیم!؟
کد خبر: ۷۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱ 08 August 2019

به گزارش تابناک قم، معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در اقدامی عجیب تنها فرهنگسرای جوان شهر را، که محل فعالیت های فرهنگی می باشد، به صحنه‌ای برای رقابت‌های سنگین ورزشی تبدیل نموده است.

اهمیت ورزش و بالندگی جامعه خصوصا در سنین جوانی بر هیچ مسئول و فعال فرهنگی پوشیده نیست و باید از اولویت های برنامه ریزی مسئولان هر استان و شهرستانی باشد,اما تحقق این هدف مهم نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت های اجرایی آن است، اما آنچه طی دیروز و امروز شاهد آن هستیم یک بدسلیقگی مسئولین معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و مسئولین برگزاری یک رویداد ورزشی در استان قم است.

درحالی که استان قم از لحاظ برخورداری اماکن ورزشی وضعیت نسبتا خوبی دارد؛ اجاره تنها فرهنگسرای جوانان از سوی معاونت فرهنگی و امور جوانان قم به مسابقات «تک لیفت با لوازم قهرمانی باشگاه های کشور» اصلا اقدام درستی نمی باشد ، حال آنکه حتی ابتدایی ترین فضاهای لازم را هم برای برگزاری این مسابقات را هم ندارد.

به عنوان مثال بدلیل نداشتن سالن رخت کن، سالن آماده سازی و ...‌ مراجعه کنندگان به این معاونت شاهد حضور ورزشکارانی است با لباس های غیر متعارف (البته در عرف جامعه نه صحنه های ورزشی) در حال وزن کشی در نمازخانه، آماده سازی و تردد در محوطه فرهنگسرا بودند.

جای بسی تعجب است که اجاره دهنده این سالن و همچنین مسئول برگزار کننده این مسابقه، چنین مسائل مهمی را در نظر نگرفته و مکان مناسبی جهت انجام مراحل مختلف مسابقه ورزشکار عزیزمان تعبیه نکردند.

مشاهدات خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حاکی از آن است که محل همایش های این فرهنگسرا که به چند وقتی است با هزینه زیادی و به سختی بازسازی شده است، محل اصلی برگزاری مسابقه لیفت بوده و احتمال آسیب رسیدن به آن و از بین رفتن بیت المال وجود دارد.

سوالی که در مقابل تغییر کاربری فرهنگسرای جوان مطرح است این است که چرا در راستای توسعه‌ی ورزش همگانی و برای برگزاری مسابقات، از اماکن ورزشی موجود در شهر که از نظر زیر ساختی برای فعالیت های ورزشی آماده شده‌اند، استفاده نشده؛ تا هم شان ورزشکار حفظ شود و هم فعالیت های معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان که عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل مربوط به امور جوانان و سازمان های مردم نهاد است ، دچار اخلال نشود.

آیا شایسته نبود که برای برگزاری چنین فعالیت‌های ورزشی از اماکن ویژه ی ورزشی که دارای امکانات و فضای ورزشی مناسب همچون سالن های چند منظوره، اتاق تجهیزات، رختکن، اتاق کمک های اولیه و ...است و به منظور ارایه خدمات بهداشتی و رفاهی به ورزشکاران، مربیان، تماشاگران تعبیه شده ، استفاده شود؟

این سوالی است که باید مسئولین امر پاسخگو باشد و این رسانه آمادگی دارد جوابه آن معاونت را درج نماید.

آیا فرهنگ‌سرای جوان جای برگزاری تک لیفت است!؟

آیا فرهنگ‌سرای جوان جای برگزاری تک لیفت است!؟

آیا فرهنگ‌سرای جوان جای برگزاری تک لیفت است!؟

آیا فرهنگ‌سرای جوان جای برگزاری تک لیفت است!؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار