معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شاخص ناباروری در ایران به دلیل سبک زندگی و تغذیه بالاتر از میانگین جهانی است.
کد خبر: ۷۶۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 08 August 2019

به گزارش تابناک قم، حسن ایزانلو چهارشنبه شب در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مراقبت‌های بارداری در استان قم اظهار کرد: سالیانه پنج هزار مورد چکاپ بارداری را به صورت رایگان برای بانوان در استان انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در گذشته کلاس‌های آموزشی ازدواج به مدت دو ساعت بود، اما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی زمان آن به 6 ساعت رسید، این آموزش‌ها در زمینه بهداشت زناشویی، مسائل حقوقی، روان شناسی و احکام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: میزان مرگ مادران در هنگام زایمان در سال گذشته در استان سه مورد بود در حالی که در سال پیش از آن 7 مورد مرگ مادر در هنگام زایمان در قم داشتیم، میزان مرگ مادران در هنگام زایمان در استان کاهش پیدا کرده است.

ایزانلو با اشاره به وضعیت شاخص رضایتمندی از زندگی زناشویی در استان قم اظهار کرد: میانگین کشوری این شاخص 52 درصد است که این شاخص در قم 50 درصد است و بالاترین شاخص رضایتمندی از زندگی زناشویی در کشور در استان سیستان و بلوچستان با 61 درصد و کمترین شاخص نیز در استان البرز با 45 درصد است.

وی ادامه داد: محصولات آموزشی رایگان با موضوع ترویج فرزندآوری سالم، پیشگیری از ناباروری و آموزش‌های پس از ازدواج را در استان توزیع کردیم، شاخص ناباروری در ایران به دلیل سبک زندگی و تغذیه بالاتر از میانگین جهانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بیشترین جمعیت کشور در سن جوانی و میانسالی است، دریچه جمعیتی ایران از سال 1385 شروع شد و تا سال 1425 ادامه دارد و باید منابع به سمت اشتغال و ازدواج برود و از بهره وری این جمعیت استفاده کنیم.

ایزانلو با اشاره به برنامه تشویق به فرزندآوری در استان قم اظهار کرد: همایش و کلاس‌هایی را برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری در استان برگزار کردیم و سیاست‌های جمعیتی را برای پزشکان و کارشناسان بیان کردیم.

وی خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های ازدواج به آموزش‌های حین ازدواج خلاصه نشود و آموزش‌ها به آموزش‌های پس از ازدواج تا حداقل 5 سال گسترش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار