معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: کاروان غدیر در روز عید غدیر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 11 August 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری کاروان شادی غدیر که با عنوان «از غدیر تا ظهور» در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین عملیات رسانه‌ای خبرنگاران باتوجه به متون و امری که رسول خدا در خطبه غدیر فرموده‌اند، تبلیغ کار رسانه است و مهم‌ترین عملیات رسانه‌ای یک خبرنگار شیعی، عملیات رسانه‌ای غدیر است که از این مورد بالاتر نداریم و قطعا شیطان نمی‌گذارد این اتفاق انجام شود.

وی ادامه داد: در روز عید غدیر خدا به پیامبر تنها راه و مسیر برای رشد بشریت که رسیدن به او است را مسیر ولایت عنوان کرد و قطعا کسانی که در راه ولایت قدم بردارند، شیطان برابر آنها موضع‌گیری می‌کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه یکی از مجاهدت‌ها در مسیر عملیات رسانه‌ای، پرداختن به موضوع غدیر است، ابراز کرد: یکی از نمادهای شاخص غدیر کاروان‌های شاد غدیر هستند که باید در این حوزه کار گسترده‌ای در قم و سایر شهرها انجام شود؛ این کاروان‌ها پیام غدیر و شادی را منتشر می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی تاکید کرد: چرا باید شرایط طوری باشد که همیشه بگویند بخاطر مراسمات قم، شیعیان مدام عزاداری می‌کنند و چرا نباید ما با برگزاری جشن‌هایی همانند غدیر، این دیدگاه را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: ما گریه بر سیدالشهدا را موجب شعف مضاعف می‌دانیم ولی درواقع احیای کاروان غدیر بالاترین شعف و شادی را به وجود می‌آورد و عیدالله الاکبر است و در هیچ روزی سعی نمی‌کنیم مثل غدیر مردم را شاد کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به راه‌اندازی طرح پویش شادباش اذعان کرد: عهد می‌بندیم در روز عید غدیر یک یا چند نفر را با هدیه و صله رحم شاد کنیم و سعی داشته باشیم در ایام عید غدیر موجب شادی چند نفر شویم.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تاکید بر اینکه نباید فقط نگاه تاریخی به غدیر داشته باشیم، گفت: قطعا اگر پیامبر اسلام در دنیای امروز بودند، می‌گفتند «من کنت مولا، فهذا مهدی مولا» و علاوه بر آن،‌ هم‌اکنون نیز بالای 18 فراز در خطبه غدیر مربوط به امام عصر(عج) است.

وی با بیان اینکه کاروان غدیر نماد تجدید بیعت و عهد با وجود مقدس بقیه الاعظم است، گفت: کاروان غدیر خم برای چهارمین سال پیاپی، امسال هم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران خواهد رفت و در دو سال اخیر شاهد حضور گسترده مردم و همچنین مرجعیت دینی بودیم که این موضوع تایید کننده این جریان است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: کمیته‌های فرهنگی، پشتیبانی، شبکه سازی، اطلاع رسانی و فضای مجازی را راه‌اندازی کردیم تا برنامه‌ریزی بهتری در زمان حرکت کاروان غدیر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با بیان اینکه کاروان غدیر کاملا مردمی است، اظهار کرد: کاروان غدیر، امسال نیز همچون سنوات گذشته در روز عید غدیر برپا خواهد شد که شروع مراسم از ساعت 16:30 در صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت خواهد بود و از ساعت 17 کاروان غدیر از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار