مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم:
66 نقطه حادثه ساز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شد که در ۲ سال گذشته ۲۳ نقطه حادثه‌خیز اصلاح و پارسال نیز ۳۷ نقطه برطرف شده. تصادف‌های استان در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده و عامل 70 درصد از تصادفات جرحی در استان قم عامل انسانی است.
کد خبر: ۷۷۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 12 August 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان برگزار شد، اظهار داشت: 66 نقطه حادثه‌خیز در قم شناسایی و در 2 سال گذشته 23 نقطه حادثه‌خیز اصلاح و پارسال نیز 37 نقطه برطرف شده و 10 نقطه نیز امسال آشکارسازی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی برای کاهش تصادفات استان قم بیان کرد: در چند سال پیش 30 درصد از تصادفات استان در روستاها و جاده‌های روستایی بود که با اقدامات فرهنگی و آموزشی، کاهش چشمگیری در تلفات در محورهای روستایی شاهد بودیم.

شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در قم/ عامل ۷۰ درصد از تصادفات جرحی در استان عامل انسانی

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قم بابیان اینکه باوجود کمبود قیر و عدم اختصاص اعتبار، در حال حاضر سه اکیپ راهداری برای روکش آسفالت محورهای قم در حال فعالیت هستند،تصریح کرد: لکه‌گیری مسیر بیمارستان امام رضا(ع) امسال انجام می‌شود ولی با توجه به این‌که این مسیر ازنظر راهداری و پلیس‌راه ایمن نمی‌باشد، تغییرات دیگری انجام نمی‌شود.

جمالی با تأکید بر اینکه پایانه بار از خواسته‌های به‌حق رانندگان است،ادامه داد: این موضوع در حال پیگیری است و فرآیند تحویل زمین برای احداث آن خارج از نوبت در تمام گروه‌ها بررسی‌شده است، زمین موردنظر چهار ماه پیش به شرکت مربوطه تحویل شد و تلاش می‌کنیم تا در هفته دولت کلنگ زنی شود.

وی افزایش تعداد زائران اربعین را پیش بینی مدیران کشور دانست و تصریح کرد: اگر تمام ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای انتقال زائران به کار گرفته شود، باز هم مشکل پیش می‌آید و در این راستا برنامه ریزی ایجاد سه منطقه برای انتقال زائرین اربعین از مرز مهران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بابیان اینکه در ناوگان عمومی در استان قم در دو سال گذشته تلفاتی را در میان مسافران نداشتیم،گفت: دلیل این مسئله کنترل شدید بر ناوگان عمومی است، علاوه بر نظارت بر پایانه‌ها بر اتوبوس‌های عبوری از سایر استان‌ها در جاده‌های قم نظارت صورت می‌گیرد.

جمالی ابراز کرد:تصادف‌های استان در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده و شاهد تلفات کمتری در این تصادفات در محورهای استان قم است، عامل 70 درصد از تصادفات جرحی در استان قم عامل انسانی است.

وی بابیان اینکه جاده‌های استان قم جاده‌های ایمنی هستند و در آینده هم ایمنی این جاده‌ها افزایش پیدا می‌کند،تصریح کرد: تصادفات جاده‌های استان قم موردبررسی قرار می‌گیرند تا شاهد کاهش این تصادفات باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار