مدیرروابط عمومی شرکت برق قم:
مدیر روابط عمومی شرکت برق قم گفت: خاموشی هایی که تابستان امسال در این استان اعمال شد، نسبت به خاموشی های سال گذشته ۹۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۷۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱ 12 August 2019

به گزارش تابناک قم، سهیل کیانی پور افزود: سال گذشته به دلیل نبود بارندگی و مصرف بالای برق، خاموشی ها بدون برنامه ریزی قبلی در استان اعمال شد.

وی اضافه کرد: امسال با تفاهم نامه های منعقد شده با کشاورزان و بخش های صنعتی، سهمیه بندی و مدیریت درستی برای مصرف برق صورت گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برق اداره هایی که حد مجاز مصرف را رعایت نکردند، قطع شد و همین مساله نیز باعث ترغیب دستگاه ها به صرفه جویی در مصرف برق شده است.

به گفته کیانی پور، امسال با بیش از سه هزار و ۱۰۰ مشترک صنعتی و کشاورزی قرارداد منعقد شد تا در ساعات پیک مصرف نسبت به کاهش در مصارف صنعتی و خاموش کردن چاه های آب اقدام کنند.

وی ادامه داد: از مشترکان اداری و عمومی نیز درخواست شده تا از ساعت ۱۱ تا ۱۵ کاهش مصرف داشته باشند و در ساعات پیک از دیزل ژنراتور استفاده کنند.

به گفته وی، ساعت پیک مصرف برق در تابستان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در نظر گرفته می شود که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و سه ساعت پس از غروب آفتاب است.

کیانی پور تاکید کرد: تا زمانی که الگوی مصرف برق از سوی مشترکان رعایت شود و حوادث غیرمترقبه در تولید برق رخ ندهد، اطمینان خاطر می دهیم هیچ خاموشی با برنامه ای در استان اعمال نخواهد شد.

به گفته وی، تداوم گرما به تجهیزات برقی سطح شهر آسیب می رساند و هر چه درجه حرارت بالا رود، آستانه تحمل دستگاه ها پایین می آید.

وی به سرقت تابلوها و درهای پست های برق اشاره کرد و گفت: این اتفاق متاسفانه به گونه ای خاص در کانال های خبری منعکس می شود که بدون پرداختن به علت مساله، شرکت برق محکوم می شود.

کیانی پور افزود: در حالی که به محض اطلاع، ، ماموران اداره برق در محل حضور می یافتند و اقدام به تعمیر می نمایند.

سال ۹۶، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت و سال گذشته نیز سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار