پلمب مطب پزشک متخلف در قم
در چند روز گذشته مطب یک متخصص چشم‌پزشکی به دلیل طبابت یک فرد غیرمتخصص که به‌صورت غیرقانونی و در غیاب پدر خود مشغول به‌کار شده بود، توسط بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی پلمب شد.
کد خبر: ۷۷۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹ 12 August 2019

به گزارش تابناک قم، محمود پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه گزارش‌های مردمی و بازرسی‌ها از مراکز درمانی و مطب پزشکان به‌صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 9 مورد مکاتبه با دادسرای عمومی و انقلاب برای افراد فاقد مدرک و صلاحیت به دلیل مداخله در امور پزشکی و دندانپزشکی و طب سنتی داشتیم که 4 مورد پلمب صورت گرفته و مابقی منتظر حکم دادگاه هستند.

وی با اشاره به اهمیت برخورد با متخلفان پزشکی گفت: در چند روز گذشته مطب یک متخصص چشم‌پزشکی به دلیل طبابت یک فرد غیرمتخصص که به‌صورت غیرقانونی و در غیاب پدر خود مشغول به‌کار شده بود، توسط بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی پلمب شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم تصریح کرد: فرد مذکور دانشجوی پزشکی و درس‌خوانده خارج از کشور است که برای دوره تکمیلی تحصیلات در قم حضور دارد، اما در حالی‌ که پدر وی در سفر بوده اقدام به طبابت غیرقانونی کرده که با گزارش واصله از شهروندان و بازرسی صورت گرفته، این مطب پلمب شده و مراتب به نظام پزشکی و کمیسیون ماده 11 و تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

پرهام بیشترین آمار تخلفات در حوزه پزشکی را مربوط به دندانپزشکی، طب سنتی و تخصصی چشم‌پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه دانشگاه علوم پزشکی قم، از مردم تقاضا داریم تا تمامی شکایات و تخلفات مراکز درمانی را به سامانه 190 اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار