سخنگوی آتش نشانی قم با تاکید بر اطفای آتش سوزی گسترده بازار کهنه این شهر گفت: بر اثر این آتش سوزی هفت آتش نشان مصدوم و تعدادی از کارگاه ها و انبارهای نجاری دچار حریق و یا تخریب شد.
کد خبر: ۷۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۷ 13 August 2019

به گزارش تابناک قم، حمید کریمی افزود: در ساعت ۱۵ و ۲۳ دقیقه امروز آتش سوزی در بازار کهنه قم و در کاروانسرای قدیمی این بازار که به صورت غیراصولی به کارگاه ها نجاری وانبارهای چوب تغییر کاربری داده شده بود، به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترده بودن ابعاد این آتش سوزی ۱۸ دستگاه خودروی اطفا حریق سنگین به همراه چندین دستگاه خودرو های آبرسان پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی آتش نشانی قم ادامه داد: بر اثر شدت آتش سوزی و ناایمن بودن کاروانسرای تغییرکاربری داده شده، تعدادی از مغازها ها و انبارها تخریب که این موضوع موجب مصدومیت هفت تن از پرسنل آتش نشانی قم شد که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

کریمی با بیان اینکه این آتش سوزی به طور کامل اطفا و آتش نشانان هم کانون در حال لکه گیری در محل حادثه هستند، اظهار داشت: با اقدام های موثر آتش نشانان قم، اجازه سرایت آتش به راستای بازار قدیم داده نشد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته نسبت به غیرایمن بودن بازار کهنه و دپوی غیراصولی چوب در این بازار بارها تذکر داده شده است افزود: به دلیل اینکه دسترسی به ورودی و خروجی این کاروان بسیار سخت است، کار اطفا حریق با مشکل مواجه شد که این آتش سوزی بار دیگر اهمیت ساماندهی این بازار را به همه مسئولان استان گوش زد کرد.

کریمی ادامه داد: آمار دقیقی از میزان خسارت های این حادثه تا کنون برآورد نشده و در گزارش های تکمیلی حجم خسارت های این بازار اطلاع رسانی می شود.

بازار کهنه قم با عمر بیش از ۶۰۰ سال دارای ظرفیت‌های فراوان برای جذب توریست و گردشگر است. بازار کهنه در دو سوی هسته اولیه شهر قم یعنی محله عربستان و لب چال قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار