استاندار قم مطرح کرد؛
سرمست گفت: فرش استان قم دارای جایگاه ویژه‌ای است و باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای معرفی این محصول استفاده شود.
کد خبر: ۷۷۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ 14 August 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم در نشستی با اعضای اتحادیه فرش دستباف قم گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان که پاییز امسال در قم ترتیب می‌یابد، فرش قم باید موردتوجه قرارگرفته تا هرچه بهتر زمینه رشد و توسعه این صنعت هنرمندانه فراهم شود.

وی بر ضرورت حضور فرش دستباف قم در نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: نمایشگاه‌ها به‌عنوان یک جاذبه جدی مطرح بوده و در راستای تقویت صنعت گردشگری، فرش قم باید به‌عنوان صنایع‌دستی استان موردتوجه باشد.

استاندار قم بابیان اینکه باید از محل‌های گوناگون اعتبارات لازم برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم را فراهم کنیم، اظهار داشت: برآورد اعتبار برای تکمیل این طرح بیش از ۸ میلیارد تومان است که هرچه زمان طول بکشد، اعتبار موردنیاز نیز افزوده می‌شود.

وی در پایان از پیشنهاد ایجاد شهرک زائرین در کنار عوارضی قم ـ تهران خبر داد و گفت: فرش دستباف ابریشم قم با توجه به مختصات ویژه‌ای که دارد یک برند جهانی به شمار آمده و ارائه آن به زائران و گردشگران و صادرات آن به خارج کشور باید با جدیت پیگیری شود.

اعضای اتحادیه فرش دستباف استان قم نیز در این دیدار که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی ذی‌ربط برگزار شد، برخی مسائل و دغدغه‌های خود در رابطه با وضعیت و آینده فرش قم را مطرح و بر ضرورت راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم تأکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار