دبیر کمیته اجرایی ستاد اربعین استان قم گفت: امسال پیش بینی شده است که زائرین غیرایرانی اربعین در مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کنند.
کد خبر: ۷۷۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 14 August 2019

به گزارش تابناک قم، حسین خاوری مقدم در جلسه ستاد اربعین استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) با اشاره به حضور زائرین اربعین در شهر قم اظهار کرد: امسال پیش بینی شده است که زائرین غیرایرانی اربعین در مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کنند و تنها در صورت ضرورت اسکان این زائرین در مصلی شهر قم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به زائرین اربعین با استفاده از ظرفیت مردمی در بخش‌های شهر قم صورت می‌گیرد و باید این خدمت رسانی در سال جاری تقویت شود.

دبیر کمیته اجرایی ستاد اربعین استان قم افزود: میزبانی شایسته از زائرین خارجی مدنظر مدیریت استان است و سال گذشته علاوه بر اسکان این زائرین در مصلی قدس حدود پنج هزار نفر از آن‌ها در مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کردند، استان قم در مسیر عبور زائرین اربعین است.

پیش بینی سه هاپ برای زائرین اربعین

حمید سالاری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به حجم زیاد زائرین در زیارت اربعین اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل آن که حجم زیادی از زائرین اربعین می‌خواستند که در زمان کوتاهی به محل زندگی خود برگردند، مشکل پیش آمد و با توجه به ظرفیت 8 هزار اتوبوسی کل ناوگان کشور، بازگشت زائرین چند روزی طول کشید.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری سه هاب همدان، کرمانشاه و خرم آباد برای زائرین اربعین در نظر گرفته شده است تا زائرین در زمان کوتاه تری از مهران خارج شوند و کیفیت ارائه خدمات به زائرین افزایش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار