آیت الله نوری همدانی :
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی با محکوم کردن کشتار مردم کشمیر از دولت هند خواست که محاصره نظامی این منطقه را پایان دهد.
کد خبر: ۷۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 16 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، در این پیام آمده است: در این روزها متاسفانه اخبار ناگواری از کشمیر هند به گوش می‌رسد. سکوت نهادهای بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به این نوع از برخوردها موجب تاسف است.

پیام ادامه یافته است: اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی نموده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیازهای اولیه را ندارند. تصاویر و گزارش‌هایی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آن‌ها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیرانسانی است.

پیام حاکی است: همه انسان‌های آزاده به‌خصوص امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهادهای حقوق بشری همگی باید نسبت به این موضوع اقدامی جدی داشته باشند؛ که در صورت سکوت، کشمیر وارد مرحله‌ای خطرناک‌تر و تاسف بازتر خواهد شد.

در این پیام اضافه‌شده است: دولتمردان هند نیز بدانند این رفتار ظالمانه، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید زمینه را برای یک زندگی مسالمت‌آمیز برای همه مردم اعم از شیعه، سنی و هندو فراهم نموده و همانند گذشته در کنار هم باشند.

آیت‌الله نوری همدانی در این پیام ضمن محکوم نمودن رفتارهای غیرانسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر شده و بر دفاع از هر انسان مظلوم در هرکجای جهان تاکید کرده و آورده است: آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ، پوست، نژاد و دین، به‌خصوص امت اسلامی و دولت‌ها در برابر کشتار مردم کشمیر و اهانت بزرگ و تجاوز غیرانسانی در این منطقه ساکت ننشینند.

دولت هند روز دوشنبه ۵ اوت(۱۴ مردادماه جاری) کل اصل ۳۷۰ قانون اساسی ازجمله «ماده ۳۵ ای» این اصل، در آن امتیازات ویژه‌ای به مردم ایالت جامو و کشمیر داد را لغو کرد. بلافاصله پس‌ازاین تصمیم ده‌ها هزار نیروی نظامی ارتش هند به این منطقه وارد شدند، برنامه مراسم زیارت مذهبی هندوها لغو شد، مدارس و دانشگاه‌ها بسته شد و از گردشگران خواسته شد که منطقه را ترک کنند. خطوط تلفن و سرویس‌های موبایل و اینترنت قطع‌شده است و سیاستمداران محلی در بازداشت خانگی قرار دارند.
در درگیری مردم معترض با نیروهای ارتش هند ده‌ها تن کشته و مصدوم شده‌اند. اکثر جمعیت کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هند و پاکستان بیش از ۷۰ سال است که در رابطه با کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار