امام جمعه قم:
امروز ایران در صنایع دفاعی زمین و هوا حرف برای گفتن دارد و دشمن باید بداند که این صنایع دفاعی ناموس ملت است و این ناموس مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد. دشمن بر خلاف قانون کشتی ایران را توقیف کردند و با قدرت ایران و ضرب شصت ایران کشتی را آزاد کردند ولی اعلام کردند که ایران تعهد داده است؛ ایران هیچ تعهدی نداده است.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 16 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: سومین تکلیف پدران و مادران در زمینه سازی تربیت فرزندان، مواظبت از غذا و تامین غذای حلال در دوره‌های مختلف زندگی کودکان است.

وی افزود: تاثیر غذای حرام بر شخصیت و زندگی آنچنان مشهود و زیاد است که باید خانواده‌ها مواظبت کنند تا غذای حرام وارد خانواده نشود؛ وقتی گفته می‌شود که غذای غصبی و دزدی حرام است، شاید نتوان با آزمایش‌های مادی دلیل آن را مشاهده کرد ولی در معارف اسلامی تاثیرات غذای حرام به زندگی کاملا شرح داده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: غذاهای حرام که از طریق کسب نامشروع به دست می‌آید هم بر جسم و هم روح تاثیر منفی بسیاری دارد و در آخرت آثار بسیار بدی دارد، بر همین اساس یک مومن باید نسبت به استفاده از غذای حلال وسواس و حساسیت داشته باشد.

وی ادامه داد: در کل سیر بشر از دنیا تا برزخ و قیامت، غذای حرام آثار زیان بار از خود به جای می‌گذارد؛ بر اساس روایات و احادیث در عالم قیامت، لقمه‌های حرام مانع لطف و رحمت خداوند و مانع شفاعت پیامبر و اهل بیت می‌شود؛ همچنین مال حرام از ورود انسان به بهشت جاویدان جلوگیری می‌کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ابتلا به غذای حرام گناهی است که سلسله وار باعث ارتکاب گناه‌های دیگر می‌شود، تصریح کرد: با غذای حرام، انسان قدم به قدم در باتلاق گناهان دیگر فرو می‌رود؛ همچنین امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند، کسی که غذای حرام بخورد، من ولی او نیستم.

وی با تاکید بر اینکه باید در کسب و کار‌ها، مبادلات و رزق حلال حساس باشیم، اضافه کرد: غذای حرام در دوران بارداری و شیردهی نیز بر کودک تاثیر دارد و زندگی فرد و نسل او را به تباهی می‌کشاند.

امام جمعه قم اظهار کرد: عید غدیر برای تمام مسلمین و بشریت مژده آزادی دارد و مایه افتخار پیروان اهل بیت است و باید این عید بزرگ داشته شود.

وی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، خاطرنشان کرد: آزادگان، شهیدان زنده و پرچم‌های مقاومت در راه خداوند هستند، آزادگان از پایه‌های پیروزی ایران در دفاع مقدس بودند؛ صبر و استقامت آزادگان موجب عزت و سربلندی کشور شد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: مسجد محور فرهنگ و پالایش اخلاقی و پایگاه فکر و فرهنگ اسلامی است، اولین اقدام پیامبر ایجاد مسجد بود و این نشان دهنده اهمیت مسجد است ولی در حال حاضر از مسجد الگو و در طراز انقلاب اسلامی فاصله داریم و لازم است در تقویت پایه‌های مساجد بر اساس انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی گفت: ایران قهرمان پس از دفاع مقدس، گام‌های بلندی در پیشبرد صنایع دفاعی برداشت، عزتی که اکنون ایران با استفاده از صنایع دفاعی دارد، مرهون دفاع مقدس و تلاش‌های دانشگاهیان است؛ امروز ایران در صنایع دفاعی زمین و هوا حرف برای گفتن دارد و دشمن باید بداند که این صنایع دفاعی ناموس ملت است و این ناموس مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد و دشمنان را ذلیل خواهد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: کودتا 28مرداد شاهی را در ایران تقویت کرد که ربع قرن به جان ملت افتاد و زیر سلطه خود قرار داد و به مردم ظلم کرد؛ کودتا 28مرداد نشان داد که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و با آن‌ها مذاکره کرد.

وی افزود: در کشمیر اقداماتی خلاف قانون اساسی و مردم مسلمانان آن منطقه انجام شده است و نیاز است که دولت بزرگ هند آرا مسلمانان این منطقه را محترم بشمارد و اقدامات ناروا علیه آنان را متوقف کند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: 5سال است که در یمن شاهد غارت و تجاوز به مردم هستیم و اکنون توطئه تجزیه یمن در حال پیگیری است؛ آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است و ایران در برابر این توطئه ایستاده است و مانع از تجزیه کشورهای اسلامی سوریه و عراق شد.

وی ادامه داد: امروز سعودی‌ها با الهام از آمریکاییها به دنبال تجزیه یمن هستند و مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت یمنی اعلام کردند که مقابل این توطئه بایستید؛ همانگونه که ایران در برابر توطئه تجزیه عراق و سوریه ایستاد، در برابر تجزیه یمن نیز خواهد ایستاد.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمن بر خلاف قانون کشتی ایران را توقیف کردند و با قدرت ایران و ضرب شصت ایران کشتی را آزاد کردند ولی اعلام کردند که ایران تعهد داده است؛ ایران هیچ تعهدی نداده است و قطعا با قدرت در برابر دشمنان خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: آمار جدید که برای رشد جمعیت در سال 97داده شده است بسیار نگران کننده است؛ جمعیت رشد ایران 1/6 تا 1/8 است که این بسیار خطرناک است؛ باید مجلس به این بحران توجه کند، قانون رشد و تعالی خانواده6سال در مجلس به طول انجامیده است که لازم است اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود و لازم است برای تسهیل ازدواج جوانان و افزایش نرخ رشد همگان تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار