مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اکران فیلم‌های سی‌ودومین جشنواره کودک و نوجوان در قم همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 16 August 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان استان قم با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت، اظهار کرد: امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز همچون جشنواره فیلم فجر از سوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کل کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با نگاه جدی تری دنبال می شود، تصریح کرد: تلاش بسیاری شده تا استان‌ها نیز در رویدادهای اصلی سینمایی کشور مشارکت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اکران موفق فیلم های جشنواره فیلم فجر در قم، افزود: بهمن ماه سال گذشته، همزمان با تهران که میزبان اصلی جشنواره فیلم فجر بود، این رخداد مهم در قم نیز برگزار شد و بخشی از بهترین فیلم ها در قم نیز به روی پرده رفت.

حسینی کاشانی در ادامه به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اختیار و مجوز برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز به استان ها واگذار شد تا در برگزاری این رخداد سینمایی نیز سهیم باشند.

وی با تأکید بر اینکه هر استان فقط می تواند یک سینما را برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی کند، افزود: تلاش بسیاری شد که برای قم دو سینما را در نظر بگیرند اما در نهایت مثل سایر استان‌های سراسر کشور، فقط یک سینما برای میزبانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، از انتخاب سینما کانون قم به عنوان میزبان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت قابل توجه منطقه پردیسان و در راستای توسعه عدالت فرهنگی و توزیع افزایش سرانه فرهنگی مناطق کم برخوردار و همچنین برگزاری جلسات مقدماتی توسط اداره کل سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با شورای انجمن سینماداران قم، مقرر شد سینما کانون امسال میزبان اکران فیلم های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در قم باشد.

حسینی کاشانی بر لزوم همراهی دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در قم تأکید کرد و افزود: بستر برگزاری این رخداد مهم سینمایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فراهم شده و اجرای مطلوب آن نیازمند مشارکت جمعی تمام دستگاه های اجرایی است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار