جشنواره بزرگ خانوادگی فرهنگی – ورزشی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای قم روز جمعه در سالن شهید محمود رضاییان ورزشگاه شهید سردار جعفر حیدریان این استان به مناسبت دهه ولایت برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 16 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، حمید نریمان معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان قم در این جشنواره از برگزاری چنین برنامه هایی برای ورزشکاران هیات بیماران خاص و پیوند اعضا استان در نیمه دوم امسال خبر داد.

در این جشنواره اسحاق حسینی از خیران و پزشکان معالج در زمینه بیماران خاص گفت: ورزش یکی از مهم ترین عامل هایی است که می تواند در ارتقای زندگی این بیماران نقش بسزایی داشته باشد و در درمان بهتر به این بیماران کمک می کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه و مساعدت مسئولان به این بیماران خاطرنشان کرد: لازم است که این بیماران در زمینه ورزش فعالیت داشته باشند، چراکه ورزش هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی در بهبود بیماران مذکور موثر است.

وی همچنین بر مشارکت نیکوکاران برای کمک به این بیماران تاکید و بیان کرد: شرکت بیماران و خانواده های ایشان در چنین جشنواره های فرهنگی – ورزشی سودمند است و امیدواریم که در آینده تعداد بیشتری از آنها در این جشنواره ها حضور فعالی داشته باشند.

این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، ورزشکاران هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا و خانواده های آنها در رشته های تنیس روی میز، شطرنج، دارت و مارپله برگزار شد.

در شطرنج بانوان زهره چاره ‌پو، هانیه خازنی و مهسا باقری؛ شطرنج مردان محمد محمدی، روح الله صفری و سعید قلی زاده، دارت مردان مرتضی اردستانی، حسین گرشاسبی و سید علی حاجیلو؛ تنیس روی میز آهنین پنجه و در رشته دارت بیماران ام اس مسعود میرزایی، هانیه خازنی و مجبوبه جهانشاهی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و رشته مارپله به صورت عمومی برگزار شد.

اجرای ورزش زورخانه ای و دوچرخه سواری نمایشی و آموزش رشته های روبیک و پِتانگ از دیگر برنامه های جشنواره بزرگ خانوادگی فرهنگی – ورزشی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان قم بود.

رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان قم در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی ایجاد نشاط و شادابی و افزایش روحیه این بیماران است.

علی اصغر فرمانی پگا خاطرنشان کرد: پس از اهتمام به ایجاد نشاط در این بیماران، به مساله شرکت در مسابقات قهرمانی نیز توجه داریم و در این امر هم قهرمانانی را در استان قم در سطح ملی و بین المللی داریم.

ثریا پارس لاری از ورزشکاران قمی و افتخارآفرین در مسابقات جهانی بیماران خاص و پیوند اعضا در رشته های پرتاب وزنه و پرتاب دیسک نیز در حاشیه این جشنواره به ایرنا گفت: انجام ورزش برای همه به ویژه بیماران خاص لازم و ضروری است.

وی افزود: نباید ورزش برای بیماران خاص به خاطر ایجاد استرس رقابتی باشد و برگزاری چنین جشنواره های فرهنگی – ورزشی که به صورت تفریحی انجام می شود، برای ورزشکاران بیماری های خاص مفید است.

وی همچنین بر توجه بیشتر مسئولان و افراد نیکوکار به ورزشکاران این هیات و تکمیل زیرساخت های مورد نیز هیات مذکور تاکید کرد.

از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خُم به عنوان «دهه ولایت» نامگذاری شده که امسال این دهه از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه است.

ورزشکارانی که در هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا عضویت دارند، بر اساس نوع بیماری به ۶ گروه تالاسمی، دیابت، اِم اِس، هموفیلی، همودیالیز و پیوند اعضا تقسیم می شوند و هر گروه بر اساس توانمندی هایشان در برخی از رشته های ورزشی فعالیت دارند.

ورزشکاران عضو این هیات در ۱۳ رشته ورزشی فوتبال، اِسکواش، دو و میدانی، بولینگ، بوکس، بدمینتون، فِریزبی، شنا، دارت، پِتانگ، تنیس روی میز، تیراندازی و شطرنج فعالیت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار