طی سال گذشته؛
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سال گذشته بیش از ۳۲۰ تن عسل و ۸۰ کیلو ژل رویال در ۲۵ هزار کندو فعال استان تولید شد.
کد خبر: ۷۷۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 16 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، علی‌اصغر همت بیان کرد: عسل تولیدشده در قم از کیفیت بالایی برخوردار است و حمایت از توسعه این صنعت در همه بخش‌های استان، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، سطح تولید این محصول را نیز افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که حمایت از زنبورداران استان در سطوح مختلف دنبال می‌شود، افزود: در سال جاری پس از مشکل‌های به وجود آمده برای زنبوردار ازجمله هجوم پروانه‌ها و ملخ‌ها،‌ شرایط جوی نامناسب در هفته‌های اخیر و به دنبال آن عدم تغذیه کافی کلنی‌های زنبور در استان بحث تأمین و توزیع شکر موردنیاز بهره‌برداران این صنعت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ در این رابطه با همکاری سازمان صمت بیش از ۱۱۰ تن شکر با نرخ یارانه‌ای برای جبران کمبود منابع تغذیه‌ای و کاهش خسارت‌ها،‌ میان زنبورداران استان توزیع شد.

همت گفت:‌همچنین شرکت تعاونی زنبورداران استان به سازمان صمت برای دریافت ۲۰۰ تن شکر معرفی شد که روند توزیع این میزان شکر که نقش مهمی در تأمین تغذیه موردنیاز زنبورداران قمی دارد،‌ در حال انجام است.

وی بیان کرد:‌ شرکت تعاونی زنبورداران استان نهادی فعال است که با زیرمجموعه خود ارتباط مناسبی دارد و تاکنون اقدامات مطلوبی برای توسعه صنعت زنبورداری توسط این شرکت در سطح بخش‌های مختلف استان انجام‌شده است.

شرکت تعاونی زنبورداران استان با حدود ۵۰۰ عضو درزمینهٔ آموزش،‌ تحقیق،‌ ترویج، توسعه،‌ تولید و پخش عمده محصولات طبیعی زنبورعسل و تأمین داروها،‌ مکمل‌ها و لوازم موردنیاز صنعت زنبورداری در قم فعالیت می‌کند.

کلنی‌های زنبور در همه بخش‌های پنجگانه قم شامل کهک،‌ جعفریه،‌ سلفچگان،‌ خلجستان و مرکزی توسط زنبورداران استان مورداستفاده قرار می‌گیرند و به‌طور متوسط از هر کلنی ۱۵ کیلوگرم عسل به دست می‌آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار