قم به عنوان یکی از استان‌های شاخص و موفق کشتی فرنگی ایران از سوی فدراسیون کشتی کاندیدای میزبانی دو تورنمنت معتبر بین‌المللی است.
کد خبر: ۷۷۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 16 August 2019

به گزارش تابناک قم، سال‌های زیادی است که علاقمندان به ورزش به ویژه کسانی که رشته ورزشی مدال‌آور و پهلوان‌پرور کشتی را دنبال می‌کنند قم را به عنوان یکی از استان‌های همیشه موفق در کشتی فرنگی ایران می‌شناسند، استانی که با مربیان مجرّب و با دانش خود همچنان در این رشته شاخص است.

سرمایه‌گذاری ارزشمندی که هیات کشتی استان قم با بهره‌گیری از دانش و تجربه مربیان توانمند خود بر روی رده‌های سنی پایه انجام داده، در این سال‌ها استعدادها و نخبه‌های زیادی را جذب کشتی کرده و این استعدادها با آموزش فنون این رشته و ورود به عرصه قهرمانی، نه تنها در سطح کشور بلکه در میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته موجب افتخار ورزش قم و قمی‌ها هستند.

کسب مدال‌های متنوع از رقابت‌های کشوری و به دست آوردن سهمیه تیم‌های ملی اعزامی به مسابقاتی متنوع برون‌مرزی، تقریبا در یک دهه اخیر هر ساله برای کشتی قم اتفاق افتاده و این رشته به صورت مستمر برای ورزش قم افتخار آفرین بوده، بر همین اساس فدارسیون کشتی به قم نگاه ویژه‌ای دارد.

به همین دلیل در سفر اخیر علیرضا دبیر رئیس جدید فدراسیون کشتی به قم، این قهرمان اسبق آسیا، جهان و المپیک با تقدیر از عملکرد کشتی قم، خبر از میزبانی قم برای برگزاری جام‌های معتبر بین‌المللی این رشته داده و گفته: چنانچه قم مهیای میزبانی مسابقات بین‌المللی این رشته نظیر جام جهان‌پهلوان تختی باشد، نظر فدراسیون کشتی راجع به این موضوع مثبت است.

این در شرایطی است که قم نزدیک به یک دهه سابقه میزبانی رقابت مهم و معتبری همچون جام بین‌المللی یادگار امام (ره) را تجربه کرده و هیات کشتی قم علاقمند به احیای مجدد میزبانی این جام در قم است، حال با توجه به نظر دبیر برای برگزاری جام تختی در شهر کریمه اهل بیت (س)، کشتی قم بر سر دو راهی دو جام معتبر قرار دارد.

در ادامه موفقیت‌های کشتی قم، امسال هم رقابت‌های آسیایی و هم پیکارهای جهانی کشتی فرنگی 2019 نوجوانان با حضور یک ملی‌پوش پرانگیزه به نام شاهرخ میکائیلی در ترکیب تیم ملی نوجوانان کشورمان، برای کشتی و ورزش قم نشان برنز آسیا و مدال طلای قهرمانی جهان را به دنبال داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار