فرمانده کل نیروی انتظامی استان قم گفت: در جرائم خاص امنیتی با ۴۷ درصد کاهش روبه‌رو هستیم که این نشان‌دهنده کاهش جرائم با شیب ملایم در استان قم است.
کد خبر: ۷۷۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 18 August 2019

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن مراسمات نیروی انتظامی قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت اظهار داشت: ناجا در سال 98 با توجه به مسئولیت‌هایی که بر عهده داشته مأموریت‌های مختلفی را نیز انجام داده است که نتیجه این مأموریت‌ها روند رو به کاهش جرائم نسبت به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تمام موفقیت‌های نیروی انتظامی استان قم با کمک و همیاری شورای تأمین و مجموعه دستگاه‌های امنیتی بوده است، افزود: استان قم ازنظر سرقت در رده 29 کشور است که این آمار کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته دارد.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان قم یکی دیگر از مأموریت‌های خود را مبارزه با کالای قاچاق دانست و گفت: به همت مأموران نیروی انتظامی استان قم کشف و شناسایی کالای قاچاق در استان قم 3درصد افزایش داشته که12 هزار میلیارد تومان کشفیات قاچاق را به همراه داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با کشف 18 باند قاچاق مواد مخدر توانستیم 65 درصد افزایش کشف نسبت به 4 ماه مشابه سال گذشته داشته و همچنین 3 درصد افزایش دستگیری‌ها توزیع‌کنندگان مواد مخدر نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم.

آقاخانی فضای مجازی را یکی از پرطرفدارترین فضاها برای خلاف‌کاران دانست و گفت: متأسفانه جرائم فضای مجازی 600 درصد رشد داشته اما کشفیات ما نیز نسبت به سال گذشته 196 درصد افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به تأثیر مقابله‌ها و احکام خوب صادرشده قوه قضاییه نسبت به جرائم افزود: 21 درصد در زمینهٔ شرارت، 28 درصد در زمینهٔهای اخلاقی و 32 درصد نزاع و درگیری نسبت به 4 ماهه مشابه سال گذشته کاهش پیداکرده است.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان قم با بیان کاهش 8 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان قم ادامه داد: در جرائم خاص امنیتی نیز با 47 درصد کاهش روبه‌رو هستیم که این نشان‌دهنده کاهش جرائم با شیب ملایم در استان قم است.

وی با قدردانی از آیت‌الله سعیدی و قرارگاه فرهنگی 19 دی برای تصمیمات درست و بجا در زمینهٔ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: طرح ناظر یک ناجا برای مقابله با کشف حجاب در خودروها بود که در طرح ناظر 2 به اماکن و کشف مکان‌های آلوده می‌پردازیم.

آقاخانی در ادامه تصریح کرد: مقابله با دلارفروشان غیرمجاز و کلاه‌برداران اینترنتی در دستور کار ویژه ما قرار دارد که ان‌شاءالله شاهد این‌چنین جرائم استان قم نباشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار