مدیرکل راه و شهرسازی قم مطرح کرد؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای جلوگیری از استمرار نمای رومی در ساختمان‌های قم، پایان کار برای این بناها صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 28 August 2019

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در اداره کل راه و شهرسازی قم برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تبصره‌ای که در طرح تفصیلی استان مصوب و مورد تأیید شورای عالی قرار گرفته است، بافت تاریخی تابع ضوابط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی موظف است که ظرف مدت یک ماه بافت تاریخی را در اختیار استان قرار دهد، تصریح کرد: بیش از یک سال و شش ماه از این مصوبه گذشته است در حالی که تا کنون ضوابطی ارائه نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، تصریح کرد: باید پی گیری‌های لازم در این راستا انجام شود تا ضوابط طرح تفصیلی بر بافت تاریخی قم تکمیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی شهری خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: مسیر سواره، دوچرخه، پیاده و حاشیه خیابان در این طرح به صورت کامل پیش بینی شده است و همچنین طراحی خیابان انقلاب تا خیابان عمار یاسر و ادامه آن تا گلزار شهدا دیده شده که در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

صبوری با تأکید بر اینکه طراحی خیابان آذر نیز به صورت کامل انجام شده و قابلیت اجرایی دارد، بیان کرد: اجرای این طرح نیز به زودی انجام می‌شود.

ساخت مسکن اجتماعی

وی در بخش دیگری از سخنان خویش ساخت مسکن اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی در استان‌ها تأمین شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز بر اساس دستورالعمل به دهک‌های پایین جامعه از طریق بنیاد مستضعفان و بهزیستی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از واگذاری زمین یک هکتاری در منطقه پردیسان با ظرفیت ۲۰۰ واحد خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این طرح از سوی بنیاد مسکن انجام شده و کلنگ آن در هفته جاری به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای تولید مسکن پنج طرح مشارکتی در استان قم در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی در محدوده شهرک‌های پردیسان و ایثار ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: برای اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان نیز مکاتبه‌هایی صورت گرفته تا ۵۰۰ واحد مسکونی در این منطقه و همین تعداد نیز در اراضی ۳۲ هکتاری ساخته شود.

احداث کمربندی جدید در قم

وی در ادامه به سرمایه‌گذار کمربندی جدید قم اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌های سال گذشته این سرمایه‌گذار انصراف داده و رایزنی با سرمایه‌گذاران جدید این طرح در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم همچنین طول کمربندی جدید قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کمربندی ۱۱۰ کیلومتر است که از مسیر تهران به سمت محور قم - سلفچگان و تا انتهای حوزه راهجرد احداث و ادامه مسیر تا محور قم - نیزار به طول ۷۵ کیلومتر در مرحله نخست انجام خواهد شد و همچنین چهار خطه کردن محور قدیم قم - تهران به طول ۱۹ کیلومتر در حوزه استان قم نیز در حال انجام است.

صبوری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ممنوعیت نمای رومی در ساختمان‌های قم اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل استمرار در استفاده از این نمای ساختمانی از سوی پیمانکاران این احتمال وجود دارد که پایان کار برای ساختمان‌هایی که نمای رومی دارند صادر نشود تا از این کار جلوگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار