عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم:
مهم‌ترین مشکل مردم،مسئله معیشتی است و رئیس‌جمهور موفق کسی است که بتواند این مشکلات را سر و سامان دهد. مسئولان باید در کنار انقلاب اسلامی بوده و به‌موقع در حوزه‌های مختلف پاسخگوی مردم باشند تا بتوان گام‌های بلندتری در مسیر انقلاب اسلامی برداشت.
کد خبر: ۷۷۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 30 August 2019

به گزارش تابناک قم، عزت‌الله ضرغامی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: مردم قم، چه پیش از انقلاب و چه در دهه‌های اخیر، نقش مهمی در اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی ایران داشتند، این مردم در 19 دی‌ماه انقلاب اسلامی را کلید زدند و از آن زمان تا امروز در مواجهه‌ با فتنه‌ها و توطئه‌ها، پیشگام مبارزه با ظلم و استبداد بوده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: اداره کشور کار پیچیده و دشواری است، امروزه دشمن بیش از گذشته خطر اشائه انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت در جهان را حس کرده است و نهایت تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر انقلاب به کار گرفته است، همین موجب سختی مضاعف مسئولیت‌های دولتی شده است.

دفاع بدون قید و شرط رهبری از دولت‌ها؛ سیره ولایت فقیه

ضرغامی عنوان کرد: امروزه دشمنان انقلاب در شبکه‌های بیگانه و فضای مجازی تلاش می‌کنند تا مقام معظم رهبری را متهم به دخالت در امور اجرایی کشور کنند و مشکلات و نقص‌های موجود در اداره کشور را به رهبری نظام نسبت دهند، حتی برخی جریانات داخل نظام نیز این ادعا را پذیرفته‌اند، در حالی که از ابتدای پیروز انقلاب و تشکیل دولت‌ها، سیره امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب، دفاع محکم و بدون قید و شرط از دولت، به عنوان عنصر منتخب مردم بوده است، دفاعی که هزینه‌هایی را برای شخص ولی فقیه ایجاد می‌کند، حتی زمانی که رییس جمهور کشور یعنی بنی صدر خود کانون فتنه و خیانت به کشور بود، امام خمینی(ره) تا لحظات آخر از رییس جمهور منتخب مردم حمایت کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید براینکه رهبری در همه شرایط پشتیبان و حامی دولت‌ها بوده است، ادامه داد: حتی وقتی افکار عمومی و جریان‌های سیاسی، درست یا نادرست به دنبال تخریب و تضعیف دولت و مسئولین اجرایی کشور بوده‌اند، مقام معظم رهبری همواره از آنان حمایت کرده و زمینه را برای ادامه فعالیت آنان فراهم کرده‌اند.

اقتدار ولی فقیه، بزرگترین فرصت برای دولت است

ضرغامی بیان کرد: اقتدار ولایت فقیه و نفوذ معنوی ویژه آن، بزرگ‌ترین فرصت برای دولت‌ها است، در دنیای امروز زورگویی حرف اول را می‌زند، تا دولتی بخواهد کاری را شروع کند، تهدید مخالفان مختلف نیز شروع می‌شود که دولت را مجبور به عقب نشینی کند، اما دولت می‌تواند تحت حمایت رهبری که مرعوب هیچ قدرت استکباری نیست، با اقتدار مقابل دشمن بایستد و مسئولیت به عهده بگیرد، حتی در شرایط جنگی نیز، آن چیزی که مردم را به ایستادگی در جبهه‌ها ترغیب می‌کند، فرمان و نفوذ معنوی ولی فقیه جامعه است.

وی ادامه داد: در دوره اصلاحات، برخی اصلاح‌طلبان افراطی برای پوشاندن ضعف‌های دولت، تلاش می‌کردند تا با متهم کردن رهبری به دخالت در اداره کشور، رییس جمهور را مقامی تشریفاتی معرفی کنند و حتی گفتند که این نظام نه به رییس جمهور، بلکه به تدارکات‌چی احتیاج دارد، اما امروزه مهم‌ترین مشکل مردم مسائل معیشتی،گرانی و اقتصادی است، هرچند تحریم‌های خارجی نیز در این مشکلات موثر است، اما ریشه بسیاری از این مشکلات در ضعف‌های مسئولین داخلی است و رییس جمهور موفق نیز کسی است که این مشکلات را سامان دهد.

ضرغامی گفت: رهبر انقلاب بر اساس اعتقادات مردم، اهدافی که خون‌بهای شهدا بوده و براساس قانون اساسی کشور، وظایفی به عهده دارد که در مقابل انجام آن‌ها مسئول و پاسخگو است، رهبری انقلاب یک معلم اخلاق نیست که فقط توصیه کند، رهبر انقلاب مانند مقام مرجعیت نیست که صرفا فتوا صادر کند، رهبری انقلاب درمورد اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد مسئولیت دارد و اگر توصیه‌ای می‌کند و هشداری می‌دهد، در راستای انجام وظایف خویش است.

وی ادامه داد: در دوران مسئولیت خود در صدا و سیما که از سازمان‌های زیر نظر رهبری است، هیچ‌گاه رهبری به من دستور انتصاب شخصی را ندادند، هرچند طبق قانون بعضی مناصب حساس زیر نظر رهبری انتخاب می‌شود، اما انتصابی خارج از این قانون و وظایف صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: فرآیند انتخاب وزیر فرآیند سالمی نیست و لابی‌گری‌های بسیاری بر اساس منافع مشترک صورت می‌گیردو کسی مانع از ادامه انجام وظیفه‌ی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و انتقاد خاصی از سوی مسئولین نسبت به این مسئله دیده نمی‌شود، در صورتی که انتقادهای نابه‌جا و بی‌انصافانه فراوانی به مسئولیت‌های قانونی ولی فقیه وجود دارد.

وی ادامه داد: در جریان حکمیت وقتی دشمن قرآن را سر نیزه کرد، لشگریان امام علی(ع) به بیان" من قرآن ناطق هستم" ایشان توجه نکردند، همان افرادی که اما علی(ع) را مجبور به پذیرش حکمیت کردند و از دستور وی سرپیچی کردند، همان‌ها ایشان را به خاطر پذیرش حکمیت سرزنش کردند، در حالی که سپاه معاویه به دستور ناصحیح معاویه گوش فرا دادند، نباید جامعه ما نیز به این سمت حرکت کند.

پرسش حق مردم است

ضرغامی عنوان کرد: عصر امروز عصر پرسش‌گری است و کسی نباید به پرسش‌ها و سوالات دیگری اعتراض کند و سوال و انتخاب حق مردم است و نظام نیز باید به این سوالات مردم توجه کند و مسئولان نیز باید به این سوالات پاسخ روشن و واضح دهند، در مورد مسائل دینی نیز جوانان ما سوالات جدیدی دارند که حوزه‌های علمیه وظیفه پاسخگویی آن‌ها را به عهده دارند، چرا که سوال‌های نو مستلزم پاسخ‌های نو است و بدینوسیله راه برای انتخاب درست مردم فراهم می‌شود، انقلاب که فرآیند است که در هر مرحله مشکلات خاص خود را دارد که در هر مرحله افراد مسئول وظیفه پاسخگویی به مسئولین را به عهده دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار