رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: ۱۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم متوقف‌شده است و همچنین ۶۲ پروژه نیمه کاره هستند.
کد خبر: ۷۷۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 30 August 2019

به گزارش تابناک قم٬ محمود نوربخش در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برگزار شد با اشاره به برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در سه سال گذشته در قم اظهار داشت: در این مدت درمجموع 123 پروژه اقتصاد مقاومتی داشتیم.

به گفته وی از مجموع این 123 پروژه٬ 39 پروژه اجراشده و 62 پروژه در حال اجرا است همچنین 13 پروژه متوقف و 9 پروژه حذف‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه برای سال جاری فرایند اقدامات ستاد تغییر کرده است عنوان کرد: تغییر رویکرد از پروژه محوری به برنامه محوری اتفاقی بود که در این زمینه افتاد.

وی افزود: ما درگذشته از دستگاه‌ها می‌خواستیم پروژه‌هایشان را اعلام کنند اما الآن می‌گوییم برنامه‌های محوری را اعلام کنند. هرچند که برنامه‌ها در ادامه به پروژه‌ها ختم می‌شود اما اصل برنامه است نه پروژه.

نوربخش اضافه کرد: برای انجام این فرایند ابتدا برنامه‌های محوری را از دستگاه‌های اجرایی فراخوان کردیم. یعنی به تمام دستگاه‌ها اعلام کردیم که برنامه‌هایی که می‌تواند محرک اقتصادی باشد را به دبیرخانه معرفی کنند. در پروسه‌ای برنامه‌ها بررسی و 14 برنامه انتخاب شد.

وی چهار ویژگی مشارکت و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های دولتی٬ مشارکت خیرین٬ همراهی نهادهای نظارتی و پشتیبانی معین ملی استان قم را شاخص‌های برنامه‌های اقتصادی استان قم دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: درزمینهٔ اقدامات و تعاملات بخش عمومی که بر اساس توانمندی بخش خصوصی طراحی شد٬ ستاد فرماندهی اقتصادی هدف حمایت از بخش خصوصی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فعالان اقتصادی که در طرح‌های اقتصاد مقاومتی موردحمایت قرار می‌گیرند گفت: این فعالان اقتصادی باید دارای اهلیت بوده و رافع حلقه‌های مفقوده اقتصادی و همچنین بندساز باشند.

نوربخش با اشاره به اهمیت شناسایی و رفع موانع و عوامل بازدارنده اقتصادی ادامه داد: ایجاد سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان قم موضوعی است که در این راستا پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که به بخش دولتی سپردیم تعیین و اجرای پروژه‌های مکمل و کاهش هزینه تولید است تا به‌عنوان پشتیبان فعالیت‌های بخش خصوصی فعالیت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار