با رأی کمیسیون ماده ۱۲ انجام شد؛
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در راستای اجرا و صیانت از قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای، با رأی کمیسیون ماده ۱۲ استان، چهار شرکت حمل مسافر در قم تعطیل شدند.
کد خبر: ۷۷۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 30 August 2019

به گزارش تابناک قم، اکبر نوروزپور گفت: با رأی کمیسیون ماده ۱۲ استان قم، چهار شرکت حمل مسافر در پایانه مسافری قم (کوثر) به دلیل تخلفاتی شامل: جذب غیر مجاز مسافر، سوار و پیاده نمودن مسافر در خارج از پایانه، عدم صدور بلیط و دریافت وجه اضافه از مسافر، به مدت یک ماه تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه سامانه جامع این ۴ شرکت غیر فعال شده است، افزود: با حضور نماینده اداره اماکن استان نسبت به پلمب و نصب بنر با عنوان تعطیلی یک ماهه، در ورودی چهار شرکت مذکور اقدام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قم در خصوص نحوه تشکیل و صدور رأی توسط کمیسیون ماده ۱۲ اظهار داشت: به دلیل اهمیت استمرار روند عادی چرخه حمل و نقل مسافر بخصوص به دلیل تقریب زمانی ایام محرم، کمیسیون ماده ۱۲ جهت رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در اسرع وقت تشکیل و پس از بررسی و تفهیم موارد موضوعه به مدیرعامل شرکت و استماع ادله و رؤیت مستندات ارائه شده نسبت به صدور رأی اقدام شد.

وی اعضای تشکیل دهنده کمیسیون ماده ۱۲ استان را شامل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان (رئیس کمیسیون)، رئیس اداره حقوقی (دبیر کمیسیون) و روسای انجمن‌های صنفی کالا و مسافر عنوان کرد و یادآور شد: پس از رؤیت و اعلام تخلف توسط نظار و نماینده اداره مسافر در پایانه مسافربری کوثر شهرستان قم، نسبت به بررسی تخلفات صورت گرفته توسط مسئولان بالادستی اقدام و لزوم تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ جهت بررسی و صدور رأی احراز شد.

نوروزپور خاطرنشان ساخت: با توجه به اختیارات تفویضی به کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ (رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی اعم از کالا و مسافر) استان، در صورت تکرار تخلفات وعدم توجه به مقررات و قوانین موضوعه، نسبت به لغو پروانه شرکت متخلف اقدام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت شکایات در بخش حمل و نقل جاده‌ای و همچنین ارائه اطلاعات سفر به کاربران جاده‌ای می‌باشد.

شایان ذکر است ۴۲ شرکت حمل مسافر (با احتساب مجموع شعب) در استان قم به صورت فعال به ارائه خدمات موضوعه مشغول کار هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار