مجالس ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اقامه عزا از امروز با حضور مراجع معظم تقلید قم در دفتر آنان برپا می شود.
کد خبر: ۷۷۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴ 02 September 2019

به گزارش تابناک قم، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم واقع در انتهای خیابان شهداء (صفائیه) از جمله مکان‌هایی است که مراسم عزاداری ماه محرم تا روز دوازدهم این ماه و از ساعت 11 در آن برقرار است.

این مراسم در روزهای اول و دوم محرم الحرام سال جاری مصادف با دهم و یازدهم شهریور ماه، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی و در روزهای سوم و چهارم محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رزاقی همراه است. همچنین سخنران روزهای پنجم و ششم محرم الحرام سال جاری در این دفتر حجت الاسلام والمسلمین صادقی خواهد بود.

حجج اسلام ضیایی و ظهیری نیز در روزهای هفتم و هشتم ماه حماسه و شهادت، حاضران در مراسم عزاداری دفتر مقام معظم رهبری را به فیض می‌رسانند.

در عین حال سخنران روزهای نهم و دهم ماه محرم الحرام مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، حجج اسلام میرباقری و رفیعی خواهند بود و در روزهای یازدهم و دوازدهم ماه محرم الحرام هم حجج اسلام احتشام و طوسی، محفل عزای خامس آل عبا (ع) را در دفتر حضرت آیت الله خامنه ای زینت می‌بخشند.

مراسم دیگر عزاداری در دفتر مراجع معظم تقلید در این ایام، مربوط به آیت‌الله مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) واقع در ابتدای خیابان شهداء (صفائیه) است که این مراسم نیز در روزهای دهه نخست ماه محرم الحرام سال جاری و با حضور این مرجع عالیقدر از ساعت 11 آغاز می شود که سخنران پنج روز اول حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و سخنران پنج روز دوم آیت الله توکل خواهند بود.

دیگر مجلس وعظ و مدح نیز در دهه نخست ماه محرم الحرام در دفتر مرجع عالیقدر، آیت الله سیستانی در قم برقرار است؛ مراسمی که از امروز ساعت 12 و با مرثیه سرایی حجت الاسلام والمسلمین عالِمی آغاز می‌شود و در روزهای بعد نیز به ترتیب حجج اسلام خراسانی، صادقی، یگانه، بحرینی، کَرَمی، جوانمرد و رفیعی در آن به ایراد سخنرانی می‌پردازند و البته سخنران روزهای تاسوعا و عاشورا حجت الاسلام نظری منفرد خواهد بود.

دفاتر دو مرجع دیگر تقلید یعنی آیات عظام نوری همدانی و وحید خراسانی هم در کوچه‌های 33 و 23 خیابان شهداء پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود مراسمی که به ترتیب ساعت 11 و 11:30 روزهای دهم تا نوزدهم شهریور ماه سال 1398 مصادف با اول تا دهم محرم الحرام 1441 هجری قمری با حضور سخنرانان و مادحان برگزار می‌شود.

مجلس دیگر عزاداری نیز در دفتر آیت الله صافی گلپایگانی واقع در کوچه ششم خیابان انقلاب (چهارمردان) و از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 12 روزهای اول تا سیزدهم ماه محرم برقرار است.

در عین حال، برخی دیگر از مجالس عرض ادب و ارادت به خاندان رسالت و ولایت به ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران و اصحاب باوفای آن حضرت، در دفتر برخی دیگر از مراجع عظام تقلید در قم در روزهای آینده آغاز می‌شود که از آن‌جمله می توان به مجالس آیات عظام شبیری زنجانی و سبحانی اشاره کرد؛ آن جا که مراسم دفتر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی واقع در کوچه ششم بلوار بهار قم از روز ششم محرم الحرام سال جاری و از ساعت 10 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و مراسم دفتر آیت الله جعفر سبحانی نیز در موسسه امام صادق (ع) واقع در ابتدای خیابان شهداء از هفتمین روز محرم الحرام 1441 هجری قمری و از ساعت 7 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی همراه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار