شهردار قم:
شهردار قم از رونمایی قم کارت با هدف ارائه خدمات به شهروندان بر بستر الکترونیک خبر داد. قم کارت دارای کارکردهای مختلف است و انتظار داریم که قم کارت به سمتی برود که حتی به کارت بانکی هم تبدیل شود.
کد خبر: ۷۷۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ 04 September 2019

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقاییان نژاد در حاشیه جلسه شورای شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرداری قم برای تحقق شهر الکترونیک اظهار کرد: در برنامه «سرای 8» بسیاری از کارهای صدور پروانه به صورت الکترونیکی دنبال شده است ولی باید دید آیا ممیزی املاک دقیق است، آموزش های لازم به شهروندان ارائه شده است؟ آیا شهروند الکترونیک داریم؛ باید در کنار تحقق شهر الکترونیک شهروند الکترونیک داشته باشیم.

وی بیان کرد: در شهرداری نرم افزارهای متعدد شکل گرفته و در حال یکپارچه سازی است و در قالب این نرم افزار خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه طبق برنامه باید در سال جاری 20 خدمت الکترونیکی تحویل مردم شود، افزود: تا سال 1400 روند تبدیل شدن ارائه خدمات به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود البته این در شرایطی که باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی یادآور شد: در خصوص حرکت در مسیر تحقق شهر هوشمند اهمیت برای شهرداری روشن بوده و بودجه‌های لازم پیش بینی شده است، البته باید شهرداری و شهروندان با هم همراه باشند تا شهر الکترونیک محقق شود.

سقاییان نژاد با اشاره به اجرای طرحی در زمینه پیگیری فرآیندهای به صورت الکترونیک در منطقه 5 گفت: این طرح در منطقه 5 به صورت پایلوت انجام شده است ولی مراجعه کننده کم است و این نشان می دهد که تعداد شهروندان الکترونیک هنوز کم است.

وی با اشاره به اینکه با طراحی «قم کارت» بسیاری از خدمات به وسیله این کارت ارائه شده و پول خرد حذف می‌شود گفت: قم کارت دارای کارکردهای مختلف است و انتظار داریم که قم کارت به سمتی برود که حتی به کارت بانکی هم تبدیل شود.

شهردار قم اضافه کرد: انتظار داشتیم که ابتدای شهریور قم کارت فعال شود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند البته تلاش می‌شود تا پایان شهریور خدمات در این بخش را به شهروندان ارائه دهیم.

وی گفت: در بخش شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند باید پایه گذاری‌های متعددی دنبال شود و باید شهروندان بسترهای موجود را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنند و البته سازمان فاوای شهرداری نیز آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار