استاندار قم با تأکید بر اینکه باید مصوبات جلسات رونق تولید ضمانت اجرایی داشته باشند، گفت: وعده سرخرمن نباید بدهیم و باید پیشنهادی که داده می‌شود عملیاتی شود.
کد خبر: ۷۷۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲ 04 September 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان از توان و ظرفیت یکدیگر آگاهی ندارند، اظهار داشت: استان قم نیازمند سامانه‌ای است که در آن سامانه، تولیدات داخلی استان تعریف و ظرفیت داخلی استان یکجا احصاء شود.

استاندار قم با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه‌های اقتصادی مصوب شده و مشخص‌شود که کدام ‌یک اجراشده و کدام یک اجرایی نشده است،افزود: قاعده و روش ما این نیست که یک‌چیزی را مصوب کنیم و به امان خدا واگذار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مصوبات جلسات رونق تولید ضمانت اجرایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: وعده سرخرمن نباید بدهیم و باید پیشنهادی که داده می‌شود عملیاتی شود.

سرمست ابراز کرد: هر برنامه‌ای که در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می‌کنیم باید ضمانت اجرایی داشته باشد، اگر دستگاهی نمی‌تواند مصوبات را عملیاتی کند باید در جلسات اعلام کند.

استاندار قم خدمت‌گزاری را وظیفه همه مدیران دانست و تصریح کرد: بخشی از وظایف مسئولان حاکمیتی است، به این معنا که چه مخاطبان رضایت داشته باشند و چه نداشته باشند باید بدون توجه به بازخوردهای معمول و بر اساس منافع نظام انجام شود.

وی ادامه داد: بخشی هم مربوط به ارائه خدمات است درصورتی‌که عملکرد یک دستگاه اجرایی مثبت باید از سوی مدیر مربوطه تشویق شود، همچنین باید با مدیرانی که نارضایتی در جامعه تولید می‌کنند برخورد شود چراکه هدف ما جلب رضایت عمومی ازجمله بخش خصوصی است.

سرمست با تأکید بر اینکه در سطح کشور به یک ادبیات مشترک درزمینهٔ فرهنگ نرسیده‌ایم، افزود: فرهنگ ساختنی نبوده بلکه آموختنی و یافتنی است، پروژه نیست که بگوییم از جایی شروع و در یکجایی به اتمام می‌رسانیم بلکه پروسه است.

استاندار قم با اشاره به اینکه 26 دستگاه و ارگان متولی امر فرهنگ در جامعه هستند، گفت: وقتی صحبت از اختصاص بودجه به بخش فرهنگ می‌شود همه پا به میدان می‌گذارند اما در موقع عمل رفع تکلیف می‌کنند.

وی خاطرنشانکرد: امروزه ثابت‌شده بهترین کار فرهنگیکار عملی است، اگر کار فرهنگی با عتاب و خطاب باشد جواب عکس می‌دهد و درصورتی‌که به‌صورت نرم عمل شود می‌توان کمک به نهادینه شدن فرهنگ در جامعه کرد.

سرمست با اشاره با اعلام حمایت از اجرای طرح همیار تولید ملی در سطح مدارس گفت: باید فرصت را برای بخش خصوصی آماده کنیم تا خود مبدع و مبتکر باشد و هم بتواند کالای خود را تبلیغ کند زیرا با انجام این کار حس غرور ملی را در میان افراد جامعه ایجاد می‌کنیم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل سهمیه، تخصیص و عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد رفع موانع تولید به‌صورت کتبی اعلام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار