رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه صدرالساداتی‌ها ربوده و مفقود نشدند، گفت: آن‌ها با تصمیم خودشان به قم باز‌گشته‌اند.
کد خبر: ۷۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۴ 07 September 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر مفقود شدن حجت الاسلام صدرالساداتی اظهار داشت: آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آن‌ها را به جایی منتقل نکرده است.

وی افزود: خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتا این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند.

نماینده مردم قم در ادامه بیان کردند: آن‌ها به منزل برادرِ آقای غفاری (غفار عباسی مراغه ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند. در واقع آن‌ها در منزل برادرِ آقای غفاری حضور داشتند و خانواده آن‌ها نیز بی اطلاع بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خانواده خبری از آن‌ها نداشتند اذیت و ناراحت شدند و نهایتاً به آگاهی و مراجع دیگر مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای آقایان صدرالساداتی وجود نداشته است، گفت: بعد از انتشار خبر مفقودی نیرو‌های امنیتی تلاش کردند به نحوی ردی از این‌ها پیدا کنند که این اتفاق افتاد؛ در بررسی‌ها متوجه می‌شوند که آن‌ها در یک خانه به اختیار خودشان بدون اینکه کسی از آن‌ها اطلاعی داشته باشد حضور داشتند؛ حال اینکه نیت و انگیزه آن‌ها چه بوده و چه کاری می‌خواستند انجام دهند را نمی‌دانیم، اما موضوع این گونه بوده و هیچ برخورد قضایی هم وجود نداشته و هیچ کسی هم آن‌ها را به اقدامات این چنینی هدایت نکرده و به اختیار خود خودشان بوده است. البته از شب گذشته هم موضوع مشخص است و خانواده آن‌ها هم خبر دارند و محل حضور تقریباً لو رفت و مشکل خاصی هم نیست.

ذوالنوری در ادامه یادآور شد: مهم این است که هم نیرو‌های امنیتی و هم خانواده آن‌ها متوجه شدند که کجا هستند و چیزی به نام ربودن و مخفی کردن و جایی بردن و موارد این گونه این چنینی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برادران صدرالساداتی کجا هستند گفت: آن‌ها که مراقب ندارند که بگویند کجا هستند مهم این بود که نیرو‌های امنیتی و خانواده شان بفهمند که کجا هستند که مشخص شد، اما اینکه با چه انگیزه و نظر و برنامه‌ای بوده است که گوشی شان را خاموش کردند و علت این تصمیم چه بوده، ما نمیدانیم، اما هیچ محدودیت و ربودنی در کار نبوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار