متاسفانه ظهر صبح جمعه، صحنه‌های ناخوشایندی در گلزار شهدای قم دیده می‌شود که با ارج فضای معنوی این مکان همخوانی ندارد. تصاویری از سطل‌های مملو از زباله که باعث شده مراجعه کنندگان باقی به این مکان دور ریختنی‌هایشان را در کنار سطل‌ها قرار دهند.
کد خبر: ۷۷۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۲ 09 September 2019

به گزارش تابناک قم، شب جمعه، گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) میزبان خیل خانواده‌هایی است که به دیدار شهدای قم و اموات مدفون در این مکان می‌روند و وجود شهدا این مکان را با فضای معنوی خاصی همراه کرده و دوباره عشق و علاقه دلداده گان به شهدا را به تصویر می کشد.

اما متأسفانه صبح جمعه صحنه‌های ناخوشایندی در گلزار شهدای قم نیز دیده می‌شود که با ارج فضای معنوی این مکان همخوانی ندارد. تصاویری از سطل‌های مملو از زباله که باعث شده مراجعه کنندگان باقی به این مکان دور ریختنی‌هایشان را در کنار سطل‌ها قرار دهند. در این بین زباله‌های سبک و کوچک بر اثر رفت و آمد افراد و یا وزش باد جا به جا شده و بر روی قبور شهداء و اموات بنشید.

البته همانطور که در تصاویر نیز مشخص است مردم تا جایی که امکان داشته زباله ها را در سطل های زباله ریخته‌اند و سطلها کامل پر شده اند و این بدان معناست که حتی اگر از باب فرهنگسازی از مردم انتظاراتی داریم ابتدا باید بستر مناسب آن را فراهم کنیم که در این میان بیشتر مسئولیت متوجه متولیان گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) و شهرداری است‌‌.

ناگفته نماند این اهمال صورت گرفته در این بین موجب سلب مسئولیت از شهروندان نمی‌شود و در همین راستا لذا پیشنهاد می‌گردد جهت جلوگیری از تکرار چنین صحنه‌هایی هر شب جمعه یک پایگاه بسیج به صورت خودجوش و آتش به اختیار مسئولیت نظافت این مکان مقدس را عهده‌دار شود.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار