شهر مقدس قم در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شده است و از گوشه و کنار این شهر نوای «یا ابوالفضل» به گوش می رسد.
کد خبر: ۷۷۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 09 September 2019

به گزارش تابناک قم، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شهر قم یکپارچه سیاه‌پوش است و در نقاط مختلف این شهر مراسم‌های عزاداری این ایام برپا شده است.

در ایام محرم از نخستین شب مراسم‌های سخنرانی و روضه خوانی در سوگ سرور و سالار شهیدان در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین منازل برپا شده و مردم با حضور دراین مراسم‌ها به سوگواری می‌پردازند.

در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز از نخستین شب محرم مراسم‌های عزاداری در نوبت‌های مختلف برپا شده و زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل بیت(س) با حضور در این مراسم‌ها در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش اشک ماتم می ریزند.

همچنین حرم مطهر در طول این ایام و به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان دسته های مختلفی است که از نقاط مختلف شهر قم و همچنین شهرهای اطراف برای عرض تسلیت به بانوی کرامت رهسپار این مکان مقدس می‌شوند.

در دفتر مقام معظم رهبری و بیوت مراجع عظام تقلید نیز این روزها مراسم‌های ویژه عزاداری برپاست و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در این مراسم‌ها حضوری پرشور دارند.

برگزاری آیین‌های سنتی مشعل گردانی توسط کربلایی‌ها و نجفی‌های مقیم قم، تشکیل دسته‌های عزاداری طلاب خارجی، به آتش کشیدن خیمه‌ها و... از دیگر مراسم‌های ویژه ایام دهه اول محرم در شهر قم است.

و البته در تاسوعای حسینی دلدادگی به سالار شهیدان و یاران باوفایش به اوج خود می رسد و عزاداران به یاد علمدار کربلا حضرت حضرت ابوالفضل العباس(ع) سوگواری می کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار