معاون راه و شهرسازی قم:
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: افراد ساکن دربافت فرسوده این استان از وام مسکن با کارمزد 9 درصد برخوردارند.
کد خبر: ۷۷۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸ 12 September 2019

به گزارش تابناک قم، داوود طلوعی اظهار داشت: پس از ابلاغ شیوه‌نامه تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده از اردیبهشت امسال تاکنون ۴۲ فقره متقاضی درقالب اشخاص حقیقی، خودمالک و انبوه‌سازان با مراجعه به تارنمای مربوط ثبت‌نام کرده اند.

وی ادامه داد: این افراد برای ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی به مدیریت امور شعب بانک مسکن استان قم معرفی شده‌اند که به جز تعداد اندکی که در حال طی کردن مراحل تکمیلی پرونده در بانک عامل هستند، بقیه معرفی‌شدگان موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

وی گفت: این تسهیلات شامل یک وام ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۹ درصد برای کلیه واحدها و در صورت درخواست متقاضی با توجه به تعداد واحدها و اینکه وی مالک حقیقی یا انبوه‌ساز است، تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال به صورت وام ودیعه مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد قابل افزایش و به صورت ترکیبی توسط بانک قابل پرداخت می‌باشد.

طلوعی گفت: دریافت این تسهیلات نیاز به هیچ سپرده‌ای ندارد و فقط با معرفی‌نامه اداره کل راه و شهرسازی استان قم به بانک مسکن قابل پرداخت است.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست و یا تقاضا می‌توانند به سامانه «تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» به نشانی اینترنتی http://facility.udrc.ir مراجعه کنند.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم درآن ساکن هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار