سخنگوی شورای شهر قم گفت: در طرح‌های بالادستی ما و طرح تفضیلی پروژه شهیدان برقعی دیده‌شده است، اما متأسفانه کسانی که سابقه کار در شهرداری و شورا هم دارند امروز در شورای فنی میراث فرهنگی اصرار دارند این پروژه اجرا نشود.
کد خبر: ۷۸۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ 23 September 2019

به گزارش تابناک قم، محمود مسگری، با اشاره به چند دهه تأخیر در احداث پروژه شهیدان برقعی، و بحث اتصال تقاطع سجادیه به چهل اختران، اظهار داشت: این پروژه در طول چند دهه با بهانه کمبود اعتبارات انجام‌نشده و هرچه به تعویق افتاد، انجام آن سخت‌تر شد.

وی اضافه کرد: در شوراهای قبل هم اولویتمان اجرای همین پروژه بود اما زورمان نمی‌رسید و اولویت‌های دیگری جلوتر قرار می‌گرفت و ما به دلیل اینکه نگاه منطقه‌ای نداشتیم، در حق این پروژه کوتاهی کردیم؛ هرچند انگیزه‌های شهردار هم مهم است و باید در اولویت پروژه‌های شهرداری باشد.

سخنگوی شورای شهر قم با تأکید بر اینکه می‌پذیریم در بحث تخصیص بودجه برای پیشبرد این پروژه، شورا در ادوار گذشته کوتاهی کرده است، افزود: مشکلات درآمدی شهرداری به‌طوری بوده که اجرای چنین پروژه‌های پرهزینه‌ای زیاد مورد توجه قرار نمی گرفته است و فاز پنج عمار یاسر یا شهیدان برقعی از همین قبیل است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری به دلیل درگیری‌های اجتماعی از مواجه با این پروژه‌ها پرهیز می‌کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل شورا نیز مقصر عدم پیگیری است، اما اگر این پروژه‌ها پیشرفتی نداشته 20 درصد تقصیر با شهرداری و شورای شهر است و 80 درصد آن در مرحله اجرا است.

مسگری با تصریح بر اینکه هم‌اکنون مشکلی که داریم، میراث فرهنگی است که می‌گوید پروژه در بافت تاریخی بوده و باید تعطیل شود، افزود: در طرح‌های بالادستی ما و طرح تفضیلی، این پروژه دیده‌شده است، اما متأسفانه کسانی که سابقه کار در شهرداری و شورا هم دارند امروز در شورای فنی میراث فرهنگی اصرار دارند این پروژه اجرا نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار