معاون آموزشی جامعة المصطفی گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی ۴ مهرماه با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴ 24 September 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حمید جزایری درنشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد،اظهار داشت: جامعه المصطفی در بسیاری از مراجع علمی و دانشگاهی عضو است و با بسیاری از مجامع علمی قراردادهایی همکاری و تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده و است.

وی از حضور 3 هزار استاد و عضو هیئت‌علمی در جامعه‌المصطفی یادکرد و افزود: به‌غیراز ایران اسلامی در بیش از 100 کشور پذیرش مستقل داریم و بر اساس مجوز وزارت علوم تا 20 درصد مجاز هستیم دانشجوی ایرانی بپذیریم که تاکنون این ظرفیت پر نشده است.

معاون آموزشی جامعه‌المصطفی با اشاره به اینکه نظام آموزشی این مجموعه با نظام آموزشی حوزه‌های علمیه هماهنگ است، عنوان کرد: جامعه‌المصطفی در بیش از 120 رشته مقطع در مراحل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرفته است که برخی از این رشته‌ها برای نخستین بار در مراکز آموزشی حوزوی دنبال می‌شوند.

جزایری ادامه داد: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی 4 مهرماه با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان و با حضور شخصیت‌های حوزوی در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

عکس:حسین یاراحمدی

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول از 120 گرایش موجود به بیش از 400 رشته و گرایش ارتقا خواهیم یافت تا بتوانیم بخش قابل‌توجهی از نیازهای دانش‌پژوهان با مذاهب مختلف را پاسخ‌گو باشیم.

معاون آموزشی جامعه‌المصطفی گفت:50 هزار دانش‌پژوه فعال در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، حدیث، تاریخ، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، زبان و فرهنگ با بیش از 15 گرایش مختلف تحصیل می‌کنند.

جزائری با بیان اینکه جامعه المصطفی دارای سابقه چند ساله و از برکات انقلاب است،تصریح کرد: این نهاد علمی با توجه به مباحث عقلانیت، معنویت و عدالت‌خواهی به‌عنوان نیازهای اصلی جهان اسلام کار خود را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: شعار امسال المصطفی «طرح تحول آموزشی در راستای گام دوم انقلاب» و دارای پیام هایی است که از جمله آن تحول است، در حال حاضر از 120 کشور با گرایش و مذاهب مختلف مشغول یادگیری علوم دینی هستند و همین مسئله نیازمند اقتضائات خاص خود است و تعداد گرایش ها به 400 حوزه افزایش پیدا کرد.

معاون آموزشی جامعه‌المصطفی ابراز کرد : در کنار آموزش بلند مدت، آموزش کوتاه مدت هم مورد نظر است و درهمین رابطه 2هزار نخبه مورد آموزش قرار می گیرند،20 واحد زیر مجموعه جامعه‌المصطفی در ایران فعالیت دارند که دو واحد از آن‌ها در گرگان و سنندج ویژه اهل سنت است.

جزایری ادامه داد: دانش‌پژوهان المصطفی از 130 ملیت از مذاهب مختلف هستند و این مجموعه در نقاط مختلف دنیا شعبات و مراکز مختلفی دارد که طرح تحول در سایر این مراکز دنبال می‌شود،در سال دو هزار نفر از نخبگان کشورهای مختلف جذب می‌شوند و دوره‌های آموزشی مورد نیاز را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌پژوهان المصطفی سفیر ایران اسلامی در نقاط مختلف دنیا هستند،خاطرنشان کرد: آموزش مجازی در المصطفی با تحول و رشد جدی روبه رو است، قوی‌ترین آموزش مجازی در جامعه‌المصطفی دنبال می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار