معاون صمت قم خبر داد:
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده، سازمان صمت قم از کاهش قیمت کالاهای اساسی در قم نسبت به چند ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳ 24 September 2019

به گزارش تابناک قم، احمدرضا سمیعی نسب در دوازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در استانداری عنوان کرد: نمایشگاه‌های پاییزه و نوشت‌افزار امسال در قم، وضعیت مطلوب‌تری را نسبت به سال‌های قبل داشت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت قم افزود: اکیپ‌های بازرسی در نمایشگاه‌های امسال حضوری مستمر داشتند و برخی از تخلفات تذکر داده شد و 2 مورد نیز از طریق تعزیرات مورد پیگیری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در چند ماه اخیر، قیمت کالاهای اساسی در قم کاهش یافته است به طوری که در بین ۵۸ قلم کالای اساسی، قیمت بسیاری از اقلام ضروری کاهش چشمگیری نسبت به ابتدای شهریورماه داشت.

سمیعی‌نسب بیان کرد: همچنین در نیمه دوم شهریورماه ۳۵ قلم کالای اساسی بیش از 61 درصد کاهش یافت، در این میان تخم‌مرغ 10.5درصد و سیب‌زمینی 15.5درصد و رب‌گوجه‌فرنگی 11.8درصد و گوجه 16درصد کاهش قیمت داشته است.

وی گفت: در این ایام قیمت گوشت مرغ نیز کاهش داشته است و هم اکنون با قیمت متعادلی در بازار عرضه می‌شود و در مورد عرضه مرغ نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون صمت قم بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۸ هزار و ۲۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد و در این‌باره ۵۴۷ پرونده تخلف به ارزش ۷۳میلیارد و ۸۴۸میلیون ریال تشکیل شد.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار موجود، 30درصد افزایش بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشتیم و پرونده‌های قضائی نیز رشدی 13درصدی را نشان می‌دهد، در شهریورماه نیز با تشکیل 4 هزار و 100 پرونده به ارزش 34 میلیارد تومان رشد 32 درصدی را داشته‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار