در جلسه رسمی شورای شهر قم با انتقاد از برخی حفظ مالکیت‌های بی‌معنی در شهر بر لزوم تشکیل شهرک صنایع تبدیلی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.
کد خبر: ۷۸۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 24 September 2019

به گزارش تابناک قم، یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با حضور سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم، سقائیان نژاد شهردار قم، معاونان شهردار ، رئیس و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: نهادهایی از جمله سپاه تلاش‌هایی در زمینه حراست از آرمان‌های انقلاب انجام داده‌اند که جای تقدیر است.

عبدالله جلالی برپایی نمایشگاه یادیاران ویژه هفته دفاع مقدس را موردتوجه قرار داد و افزود: نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در حدفاصل کوه خضر نبی(ع) و شهرک قدس برپاشده است.

وی با بیان اینکه همه مدیون خون شهدا بوده و اگر آن‌ها نبودند ما نیز حضور نداشتیم ابراز کرد: اگر جایگاهی به دست آورده‌ایم مدیون خون شهدا هستیم و آنان از ما خدمت به مردم را می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات مجموعه مدیرت شهری در زمینه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: مجموعه شهرداری و شورا هرکجا که نیاز به ورود بوده با قدرت واردشده است و آماده هرگونه همکاری در برخورد با آسیب‌های اجتماعی هستیم.

در ادامه جلسه لوایح اخذ توافق شهرداری قم با اشخاص حقیقی مربوط به زمین‌هایی در مجاور دانشگاه پردیس و کلهری توسط محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قرائت شد که با نظر اعضای شورا به تصویب رسید.

سومین لایحه مربوط به الحاق 108 مترمربع از اراضی بوستان گل‌ها به نهاد کتابخانه‌ها در شیخ‌آباد انتهای خیابان جمهوری برای الحاق به کتابخانه امام علی(ع)بود که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

برخی از حفظ مالکیت‌ها در شهر بی‌معنی است

بختیاری نائب رئیس شورای شهر درباره این لایحه اظهار داشت: اینکه زمین واگذار می‌شود و حفظ مالکیت صورت می‌گیرد، موضوعی بی‌معنی است و بهتر بوده این زمین‌ها برای روشن شدن تکلیف شهرداری و نهادهای مختلف از همان ابتدا به مراکز واگذار شود.

معتمدی قائم‌مقام شهردار نیز در این زمینه ابراز کرد: نهاد کتابخانه به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شود و زمانی که زمینی واگذار می‌شود هیچ‌کس اعم از اداره ارشاد و سازمان مسکن حاضر به پذیرش بدهی‌های آن‌ها نیست

در ادامه اصلاح مصوبه اخذ مجوز واگذاری قسمتی از پلاکی در خیابان جمهوری انتهای خیابان وطن‌دوست مربوط به احداث مسجد با حفظ مالکیت و واگذاری 25 درصد فضای مسجد به سازمان فرهنگی شهرداری نیز توسط رئیس کمیسیون شهرسازی شورا ارائه شد که با مخالف هیئت‌امنا این واگذاری حذف‌شده بود که این اصلاح مصوبه بعد از رأی‌گیری مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

لایحه اخذ مجوز کاهش 25 درصد عوارض تمدید پروانه متعلق به تعاونی سردفتران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی توسط اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه قرائت شد که مورد تصویب قرار گرفت.

چهار موردنظر هیئت تطبیق توسط رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا قرائت شد که اعصار و اصرار به مصوبه آن‌ها توسط شورای شهر به رأی اعضای شورا گذاشته شد که با نظر اعضا به تصویب رسید.

در بخش دیگری از این جلسه سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) به ارائه گزارشی از اقدامات در زمینه آسیب‌های اجتماعی در قم پرداخت.

شهرک صنایع تبدیلی در قم ایجاد شود

احمد حاجی‌زاده رئیس کنگره شهدای استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه از برگزاری این کنگره در آبان ماه سال آینده در استان قم خبر داد.

امراللهی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان قم مربوط به مسائل اقتصادی است که به نظر باید شهرک صنعتی صنایع تبدیلی در قم برای رفع مشکلات آسیب اجتماعی ایجاد شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار