آرای علی لاریجانی در انتخابات مجلس دهم در شهر قم با کاهش شدیدی روبرو شد و بعد از دو دوره پیاپی که به‌عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه قم وارد مجلس شده بود با ریزش 110 هزار رأی در رتبه دوم قرار گرفت که به نظر می‌رود روند نزول محبوبیت و مقبولیت وی در شهر قم ادامه دارد.
کد خبر: ۷۸۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸ 25 September 2019

به گزارش تابناک قم، شاید به جرات به توان گفت که از بین 290 نماینده مجلس تنها نماینده‌ای که تاکنون کاندیداتور شدن و یا نشدنش کاملاً مشخص نشده علی لاریجانی است، مردی که این روزها بیش از گذشته سعی دارد این موضوع را علنی نکند و شاید به دنبال بررسی شرایط سیاسی کشور است.

لاریجانی در 6 سالی که از دولت روحانی می‌گذرد همواره از حامیان دولت بوده موضوعی که بر همگان مشخص‌شده البته لاریجانی سعی کرده با بدنه جریان اصلاح‌طلب نیز ارتباط‌هایی بگیرد.

قرار گرفتن دو نفر از نزدیکان وی (جلالی و نعمتی) در لیست امید در انتخابات مجلس دهم به‌روشنی این ارتباطات را علنی کرد.

شاید به همین علت است که آرای لاریجانی در انتخابات مجلس دهم در شهر قم با کاهش شدیدی روبرو شد و بعد از دو دوره پیاپی که به‌عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه قم وارد مجلس شده بود با ریزش 110 هزار رأی در رتبه دوم قرار گرفت.

در این میان در نظرسنجی‌های میدانی که اخیراً صورت گرفته بار دیگر از محبوبیت و مقبولیت وی به‌عنوان نماینده مورد انتظار مردم قم کاسته شده اتفاقی که شاید موجب شود وی قید حضور در حوزه انتخابیه قم را بزند البته به نظر می‌آید وی هنوز تصمیم نهایی خودش را در این موضوع نگرفته است.

تنها خبری که از حضور و یا عدم حضور لاریجانی در انتخابات نقل‌شده صحبت‌های احمد امیرآبادی نماینده اول قم در مجلس شورای اسلامی در تیرماه امسال است که درباره احتمال عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: از ایشان پرسیدم، گفت من در شش ماه دوم سال تصمیم می‌گیرم؛ چند روز پیش مشاور ایشان آقای زمانی در مجلس به من می‌گفت که پیشنهاد می‌کنم شما و آقایان لاریجانی و ذوالنور در یک فهرست قرار بگیرید که من گفتم این دست من نیست و در اختیار شورای مرکزی اصولگرایان قم است.

البته علی لاریجانی به‌خوبی می‌داند که محبوبیت وی در بین جریان‌ها و تشکل‌های اصولگرا در قم نیز کاهش‌یافته است و همین موضوع کار را بر وی سخت‌تر می‌کند.

نباید از این مهم هم غافل شویم که حضور رئیس مجلس در شهر قم و به‌خصوص دیدار با مراجع عظام تقلید نیز در یک سال اخیر کاهش داشته به‌طوری‌که پیش‌ازاین تقریباً در سال چندین بار دیدارهایی با مراجع عظام تقلید داشت اما از آخرین باری که وی با مراجع دیدار کرده نزدیک به 9 ماه می‌گذرد.

از سوی دیگر گمانه‌زنی‌هایی نیز بر حضور وی در لیست اصلاح‌طلبان در تهران به گوش می‌رسد هرچند این صحبت‌ها در حد گمانه‌زنی بوده اما در همین حد نیز با واکنش‌هایی از سوی طیف‌های تندرو جریان اصلاح‌طلب روبرو شده است چراکه این افراد هنوز کینه‌هایی از زمان حضور لاریجانی در صداوسیما از وی دارند و نمی‌خواهند قبول کنند که وی یک فرد همگرا با آن‌ها است البته پادرمیانی برخی افراد تأثیرگذار اصلاح‌طلب در این جریان می‌تواند فریادهای این دسته افراد را تبدیل به سکوت کند.

به‌هرحال به نظر می‌آید در انتخابات پیش رو شانس ورود لاریجانی از قم به انتخابات مجلس بسیار کم باشد و شاید در صورت حضور وی در حوزه انتخابیه قم درهای بهارستان برایش باز نشود!

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار