تولیت آستان مقدس بانوی کرامت حفظ جایگاه فعلی انقلاب و تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) را نیازمند احیا و ترویج مناسبت‌های مختلف از جمله غدیر، مباهله و اربعین دانست.
کد خبر: ۷۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 25 September 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه اربعین اوج وحدت امت اسلامی را برای اقامه عزای امام حسین(ع) به نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: همه باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای باشکوه برگزارتر شدن این حماسه به میدان بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در مسیر حق و عدالت به شهادت رسید، اضافه کرد: رزمندگان دفاع مقدس نیز با الگوبرداری از سالار شهیدان و برای حفظ میراث اهل‌بیت(ع) جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از تلاش مستکبران جهانی برای استفاده از انسان‌های خودفروخته و جاهل در منطقه یاد کرد و گفت: مؤمن هر جایی که احساس کند لازم است مقابل جهل و نادانی ایستادگی می‌کند حتی اگر این ایستادگی به قیمت جان او تمام شود.

وی حفظ جایگاه فعلی انقلاب و تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) را نیازمند احیا و ترویج مناسبت‌های مختلف از جمله غدیر، مباهله و اربعین دانست و گفت: امسال مواکب‌داران عراقی به ایران آمده و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند که این برنامه موجب تقویت رابطه آن‌ها با ایران و انقلاب شد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از دستاوردهای اربعین حسینی نام برد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به خون‌هایی که برای حفظ اربعین حسینی ریخته شده است، عنوان کرد: بسیاری از رزمندگان به شهادت رسیدند تا توانستند اربعین حسینی را جهانی کنند.

وی از حضور گسترده زائران اربعین در شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: مسئولان استانی باید برای فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز تلاش کنند تا بتوانیم میزبانی مطلوبی از زائران داشته باشیم و در این راستا باید حرکت‌ها و فعالیت‌ها با برنامه منسجم دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار