استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) قوام شیعه است و زیارت این امام معصوم توطئه‌های دشمنان علیه جوانان را خنثی می‌کند گفت: زیارت کربلا انسان ساز است و کسی که به زیارت امام حسین(ع) برود، فرهنگ انفاق را می‌آموزد.
کد خبر: ۷۸۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 28 September 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین با عنوان سخاء الحسین در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) با اشاره به ماندگاری واقعه عاشورا اظهار کرد: نخستین دلیل ماندگاری این واقعه اراده الهی بود که از سال 61 هجری قمری تاکنون هر سال پرشورتر واقعه عاشورا بزرگ داشته می‌شود، رسول اکرم(ص) دعا کرد که دل‌های مردم به سمت امام حسین(ع) جذب شود.

وی ادامه داد: عامل ماندگاری واقعه عاشورا، اخلاص بود، آنچه که به خداوند وصل شود، باقی خواهد ماند، در هیچ جایی از واقعه عاشورا، امام حسین(ع) گله و شکایت نکرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از دلایل ماندگاری واقعه عاشورا، عناصر این واقعه بود، افرادی با سوابق مختلف در واقعه عاشورا حضور داشتند و درس‌های گوناگون در این واقعه بود.

رفیعی تاکید ائمه معصومین(ع) بر حفظ قیام عاشورا از دلایل ماندگاری این قیام دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) تاکید بر گریستن در مصیبت شهادت امام حسین(ع) داشت، روایات در این خصوص از ائمه معصومین(ع) فراوان است و آن‌ها تاکید داشتند که مردم به زیارت امام حسین(ع) بروند.

وی ادامه داد: زیارت کربلا انسان ساز است و کسی که به زیارت امام حسین(ع) برود، فرهنگ انفاق را می‌آموزد، زیارت امام حسین(ع) قوام شیعه است و زیارت این امام معصوم توطئه‌های دشمنان علیه جوانان را خنثی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برگزاری مجلس عزاداری حسینی یکی دیگر از دلایل ماندگاری واقعه عاشورا است.

رفیعی زائران حرم امام حسین(ع) را با فرهنگ‌های مختلف دانست و تصریح کرد: خادمان افتخاری این بارگاه مقدس باید همچون یک راهنما با زائران برخورد کنند، آن‌ها نباید فرقی بین زائرین بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار