مدیرکل دفتر فنی استانداری قم با اشاره به معضل مناسب‌سازی بانک‌ها در قم گفت: برخی از بانک‌ها استیجاری هستند و حضور در مکان موقت مانع از مناسب‌سازی شده درحالی‌که باید شرایط عبور و مرور افراد کم‌توان ایجاد شود.
کد خبر: ۷۸۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷ 01 October 2019

به گزارش تابناک قم، مرتضی رحمان نیای در حاشیه برگزاری جلسه شورای مناسب‌سازی استان، اظهار داشت: یکی از مصوبات این جلسه این بود که سازمان نظام‌مهندسی الزام مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان را در نظارت‌های خود در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم باید از صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که مناسب‌سازی نشده‌اند خودداری کند افزود: شهرداری در این زمینه همکاری خوبی داشته و تاکنون خیابان‌ها، پیاده‌روها و اماکن عمومی زیادی توسط شهرداری مناسب‌سازی شده‌اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم با اشاره به معضل مناسب‌سازی بانک‌ها در قم ادامه داد: برخی از بانک‌ها استیجاری هستند و حضور در مکان موقت مانع از مناسب‌سازی شده درحالی‌که باید شرایط عبور و مرور افراد کم‌توان ایجاد شود.

وی افزود: در زمینه بانک‌هایی که در ملک خود فعالیت می‌‌کنند باید تمام شرایط مناسب‌سازی به خوبی رعایت شود. همچنین مسئله بانکداری الکترونیک برای انجام امور بانکی از سوی معلولان باید گسترش یابد.

به گفته وی یکی دیگر از مصوبات این جلسه استاندارسازی مطب پزشکان در زمینه عبور و مرور معلولان و افراد کم‌توان بود.

رحمان نیای همچنین با اشاره به لزوم استانداردسازی ادارات دولتی گفت: بسیاری از ادارات این کار را انجام داده‌اند اما آنجایی که انجام‌نشده باید جدی گرفته شود.

وی افزود: رمپ پیاده‌روها در بسیاری از خیابان‌ها انجام‌شده است. چند اصلاح باید انجام شود که آن هم حتماً توسط شهرداری باید به انجام برسد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قم با تأکید بر اینکه استان قم آغازگر راه مناسب‌سازی است گفت: باید با برگزاری جلسات منظم این موضوع پیگیری شود که تاکنون به دلیل تغییر مدیریت بهزیستی مقداری بی‌نظمی در این زمینه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما هم باید در این زمینه وارد شده و فرهنگ‌سازی را انجام دهد ادامه داد: بهزیستی در این زمینه باید به عنوان دبیر جلسه پیشقدم باشد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار