فرمانده انتظامی استان قم گفت: در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11 درصد کاهش مواجه بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره‌ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۷۸۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷ 07 October 2019

به گزارش تابناک قم، عبدالرضا آقاخانی در همایش آموزش فرهنگ ترافیک سنین پایه، که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان ترافیک و جمع کثیری از همیاران پلیس در شهرک ترافیک قم برگزار شد، اظهار کرد: تصادفات در کل کشور، وضعیت مناسبی ندارد و یکی از دغدغه‌های همه مسؤولان کشور بحث کاهش تصادفات بهویژه تصادفات فوتی در سراسر کشور است.

وی افزود: کشته شدن 16 هزار نفر در سال در جاده‌های درون و برون شهری نشان دهنده این است که هنوز به نقطه مطلوب در امر کاهش تصادفات است، دست نیافته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: ظرفیت عظیم دانش آموزان و نونهالان بعنوان همیاران پلیس در قم حدود 300 برابر کارکنان راهنمایی و رانندگی استان قم است و این یعنی توانی بالقوه که بایستی به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از همیاران پلیس تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی نقش پررنگی است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

آقاخانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11 درصد کاهش مواجه بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره‌ای اندیشیده شود.

فرمانده انتظامی استان قم ابراز کرد: در تصادفات جرحی حدود 10 درصد افزایش داشتیم بنابراین می‌طلبد همیارانی که در جمع خانواده‌ها و خودروها بعنوان سرنشین هستند، به والدین یا راننده‌ها تذکر دهند و تخلفات آنها را گوشزد کنند تا خدایی ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.

وی اعلام کرد: اگر خدایی ناکرده فردی در تصادفات رانندگی جان خودش را از دست بدهد خانواده‌اش آسیب می‌بیند و جبران هم ندارد، بنابراین ما باید در توسعه فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سرمایه گذاری کرده و آن را توسعه دهیم و یکی از عناصر قابل استفاده ظرفیت همیاران پلیس است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش استان همکاری و اقدامات موثری در این زمینه صورت داده‌اند، سازمان‌های دیگر نیز سهیم هستند از جمله شهرداری و این زمینه‌ها در قم وجود دارد، نفوذ کار عملی در حوزه راهنمایی و رانندگی بیشتر از کار تئوری است.

آقاخانی تاکید کرد: بایستی آموزش‌ها به روز بوده تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، کار آموزش و پرورش تاثیر مستقیمی در ماموریت های نیروی انتظامی دارد، امیدواریم روز به روز بر هوشمندی و اقتدار پلیس افزوده شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار