مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: کمتر از یک درصد در متوسط اول و دوم بازمانده از تحصیل‌ داریم و به جرئت در مقطع ابتدایی هیچ بازمانده از تحصیلی در قم وجود ندارد.
کد خبر: ۷۸۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 10 October 2019

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شاخص تغییر در جامعه آموزش جامعه است، اظهار داشت: نقش آموزش‌ و پرورش در این زمینه بسیار مهم و اساسی است که اگر این آموزش‌ها درست نباشد به اهداف نمی‌رسیم.

وی با تأکید بر لزوم آموزش برای خانواده‌ها، افزود: آموزش‌هایی را برای پدر و مادر و خانواده‌داریم که تاکنون 1400 مرکز تحت آموزش‌های روانشناسی و تربیت فرزند قرارگرفته‌اند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از آموزش‌ها بی‌هدف است و اینکه بارها اتفاق افتاده که آموزش‌ها به هدف نرسیده است، ادامه داد: باید فکری برای پیونده خانواده‌ها کنیم تا به حقوق فرزندان گذاشته شود.

وی احترام به کودک را یکی از اساسی‌ترین موارد جلوگیری از بروز مشکلات دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلات که شاهد آن هستیم از طرف پدر و مادر که ارکان خانواده بوده اتفاق افتاده است.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: با هماهنگی کمیته امداد توانستیم مشاورانی را برای خانواده‌ها قرار دهیم تا مشکلات میان پدر و مادر حل‌وفصل شوند تا کودک مورد آسیب قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه پدری اگر به هر دلیلی بازداشت شود ستون خانواده لغزش پیدا می‌کند، تصریح کرد: در بحث اعتیاد فقط با آموزش امکان جلوگیری وجود دارد و همان‌طور که همه می‌دانند آموزش‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم اضافه کرد: الحمدالله کمتر از یک درصد در متوسط اول و دوم بازمانده از تحصیل‌داریم و به جرئت در مقطع ابتدایی هیچ بازمانده از تحصیلی در قم وجود ندارد و اگر این‌گونه مسائل مشاهده شود به درب خانواده می‌رویم و خانواده را راضی به ادامه تحصیل فرزند می‌کنیم.

1800 کودک قمی غربالگری اضطراب شدند

سرپرست بهزیستی استان قم نیز گفت: 1800 کودک مورد غربالگری اضطراب قرارگرفته و 120 کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست در طول یک سال در مراکز ما نگهداری شده‌اند.

هادی کریمی با بیان اینکه بهزیستی در پیشگیری نقش تأثیرگذاری دارد، اظهار داشت: 300 کودک ناتوان ذهنی در مراکز بهزیستی قم وجود داشته و ما از آن‌ها نگه‌داری می‌کنیم، در مهدکودک‌ها نیز کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد کودک به‌صورت آزمایشی گذاشته‌شده است.

وی یکی از مشکلات مهم کودکان را اضطراب بیان کرد و افزود: 1800 کودک مورد غربالگری اضطراب قرارگرفته و 120 کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست در طول یک سال در مراکز ما نگهداری شده‌اند.

سرپرست بهزیستی استان قم ادامه داد: 109 مورد کودک به خانواده جایگزین مثل اقوام درجه‌یک و دو سپرده‌شده و 10 مورد به فرزندخواندگی فرستاده‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به 850 کودک بازمانده از تحصیل کمک‌هزینه پرداخت‌شده است، تصریح کرد: در استان قم 70 مهدکودک‌های مجاز و با محتوای تأییدشده اسلامی فعالیت می‌کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، 20 مورد مداخله در بحث کودک‌آزاری، 300 مورد مداخله در جلوگیری از طلاق و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره ازجمله فعالیت‌های در بهزیستی استان بوده است.

‌مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: یکسری مؤسسات خیریه در کشور ما هستند که کودکان بی‌هویت اتباع خارجه را همیاری می‌کنند، در قم نیز 111 تبعه خارجی بی‌هویت در سنین مختلف داریم.

عباس شیرمحمدی با بیان اینکه رتبه نخست اتباع خارجی در قم را افغانستان، دوم را عراق و سوم نیز مربوط به پاکستان است، ادامه داد: با حمایت‌های آیت‌الله اعرافی و با کمک المصطفی العالمیه افرادی که تخصص روانشناسی دارند برای روانشناسی اتباع خارجی در مساجد مستقر شده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار