رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا امروز شرمنده‌تر از همیشه از خاک سوریه خارج می‌شود، و برغم آنکه تاکتیک و راهبردش تغییر کرده، ولی همچنان اهدافش پا برجا است و آن‌ها را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۷۸۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴ 20 October 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شنبه شب در یادواره شهیدان مدافع حرم، رسول و مهدی جعفری در مصلای قدس قم اظهار داشت: آمریکا قرار بود، مسائل سوریه را طی مدت سه ماه تمام کند، ولی هشت سال طول کشید.

وی بیان داشت: این کشور همچنین می‌خواست مسائل یمن را در سه‌ماه به اتمام برساند، اما اکنون به بالای سه سال رسیده‌است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم این است که آمریکا اقرار و اعتراف به شکست دارد و از همه اهداف خود عقب نشینی کرده‌است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پانزدهم مهرماه جاری دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادرکرد.

وی ادامه داد: اگرچه ما می‌دانیم دشمن ممکن است به ظاهر، تاکتیک و روش و شیوه و راهبرد را خود تغییر دهد، ولی اهداف آن باقی می‌ماند.

ذوالنوری علت اصلی ناکامی آمریکا را ناتوانی مقابل جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: یاران خدا و دلدادگان اهل بیت (ع) و سربازان امام زمان (عج) مقابل آن‌ها ایستادند، از این رو نتوانستند به اهدافشان برسند، ولی جنگ ما پایان ندارد.

وی گفت: عوامل متعددی مانند ایمان، معنویت، عشق به اهل بیت (ع)، شهادت طلبی، دنیا گریزی، آخرت گرایی، عشق به ولایت و زیر پرچم ولایت و رهبری حرکت کردن جوانان را در همه عرصه‌ها از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت موفق کرد و باعث سرشکستگی دشمن شد.

وی با اشاره به محبوبیت خاص نظام اسلامی دربین ملت‌های مختلف جهان گفت: امروز شیعیان پاکستانی وقتی وارد خاک جمهوری اسلامی می‌شوند آن را می‌بوسند، و در ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام پرچم جهان اسلام به دست، ولی امر مسلمین و نایب امام زمان (عج) است.

ذوالنوری ادامه داد: امروز جهان اسلام و تشیع، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب را، ولی امر می‌دانند، و زیر یک پرچم قرار گرفتن است که جهان کفر را مضطرب و آشفته کرده‌است.

وی گفت: آنچه که رمز موفقیت است باید تقویت شود و تا زمانی که در مسیر موفقیت حرکت می‌کنیم، هر روز به زمینه سازی ظهور مهدی موعود و ایجاد تمدن مهدوی و حسینی نزدیک‌تر می‌شویم و جهان اسلام نیز مشتاق‌تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حرکت حماسی اربعین را بخشی از اقدام‌های لازم برای تحقق حاکمیت جهانی مهدوی و زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه الله و شکل‌گیری جهانی که تشنه عدالت مهدوی است توصیف کرد و افزود: اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد این تمدن نوین اسلامی دارد، و اگر اربعین نبود هرگز چیزی از اسلامی باقی نمی‌ماند.

نماینده قم درمجلس شورای اسالمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای شهیدان مدافع حرم گفت: خوشا به حال شهیدان مدافع حرم از همه کشور‌های اسلامی و حوزه مقاومت که امروز پرچم افتخار اهل بیت (ع) و اسلام را بر افراشته نگه‌داشتند.

وی افزود: اگر مدافعان حرم نبودند، امروز جهان اسلام دربدترین شرایط قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در امنیت قرار داریم و نوامیس مسلمانان عزت و احترام دارند به برکت خون‌های پاک ریخته شده و همچنین جهاد و حماسه غیور مردانی است که پرچم عزت اسلام را برافراشتند، والا داعشی‌ها حتی به خاک عتبات عالیات و مرقد بزرگان اسلام و اهل بیت (ع) نیز رحم نمی‌کردند، کما اینکه بدن مطهر اویس قرنی را از خاک بیرون کشیدند.

اجرای سرود توسط گروه ولایت و همچنین خاطره گویی یکی از همرزمان شهیدان مدافع حرم از جلوه‌های ویژه این مراسم بود.

شهیدان رسول و مهدی جعفری پدر و پسری همرزم از لشکر فاطمیون بودند.

مهدی سال ۱۳۹۳ در عملیات بصرالحریر آسمانی شد و از پدرش رسول سبقت گرفت، رسول که از خادمان قرارگاه اربعین قم بود پس از چندین بار اعزام به سوریه در اربعین سال ۱۳۹۶ به پسر شهیدش ملحق شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار