معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از اسکان بیش از ۲۳۰ هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 31 October 2019

به گزارش تابناک قم، ‌یونس عالی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در ساختمان اداری آستانه مقدسه اظهار داشت: مقدمات آماده‌سازی و تشکیل ستاد اربعین استان قم از پنج ماه قبل آغاز شد و تا ده روز دیگر با توجه به حضور زائران در قم همچنان این ستاد فعال است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم افزود: 230 هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین در مصلای قدس و مسجد مقدس جمکران و همچنین امامزاده جمال(ع) قم اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با درخواست استاندار،برخی از نواقص و آسیب‌ها در برگزاری مراسم اربعین شناسایی و تدوین شد و برآنیم این آسیب‌ها با همدلی رفع شود.

عالی پور در مورد استقبال قمی‌ها از پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: بیش از 10 درصد از مردم قم شامل 130 هزار نفر با ثبت‌نام در سامانه سماح در راهپیمایی حماسی اربعین شرکت کردند.

وی عنوان کرد:122 موکب نیز در جهت استقرار در مسیر مرز تا کربلا ثبت‌نام کرده بودند که 98 موکب موفق به خدمت‌رسانی در 6 نقطه شد.

همچنین در این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی در مقابله با آسیب‌ها اظهار داشت: ارتقای فرهنگ عمومی می‌تواند بخش زیادی از آسیب‌ها را از میان ببرد اما هنوز گزارشی دقیق از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی در مقابله با آسیب‌ها، ارائه نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لقمانیان تصریح کرد: ما برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نیاز به راهکارهای عملی و قابل‌دسترس داریم، اما قبل از آن باید وضعیت فرهنگ عمومی به خوبی پایش و ارزیابی و نیازها شناسایی شود.

وی عنوان کرد: تا چه میزان در جریان مشکلات جوانان و آحاد جامعه قرار گرفته‌ایم و یا حتی در پاسداری از حرمت خانواده شهیدان،در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفته‌ایم ؟

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم در مورد چند مورد خودسوزی اعضای خانواده شهدا خاطرنشان کرد:چرا باید به دلیل مشکلات، شاهد چنین رویدادهایی باشیم و از انگیزه این افراد بی‌اطلاع بمانیم، مسئولان باید به‌درستی عوامل مهم در این اتفاقات را شناسایی کنند و مانع از تکرار آن شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار