مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم اظهار کرد: با توجه به عنایت حضرت حق و سیدالشهدا(ع) دو نفر از زوار در قرارگاه مردمی اربعین قم توسط مبلغین قرارگاه شیعه شدند.
کد خبر: ۷۹۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 01 November 2019

به گزارش تابناک قم، مهدی قربانی کرم در خصوص تشرف این دو بانو به مذهب تشیع عنوان کرد: این دو زائر از بانوان پاکستانی بودند که در این قرارگاه اسکان داشته و پس از چند روز با کمک گروه تبلیغی قرارگاه اربعین به مذهب تشیع گرایش پیدا کرده و به این مذهب مشرف شدند.

وی همچنین در رابطه با زمان شروع به کار و پایان فعالیت قرارگاه مردمی اربعین بیان کرد: قرارگاه اربعین در مصلی قدس قم از سوم ماه صفر شروع به کار کرده و فعالیت آن تا پنجم ربیع الاول ادامه خواهد داشت و تا کنون ۱۳۵ هزار و ۱۱۳ نفر در این قرارگاه پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۰۱ هزارنفر آقا و ۳۵ هزار نفر خانم هستند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم در خصوص آمار دقیق زوار و کشورهای مبدا آنها اضافه کرد: ۷هزار و ۳۴۴ نفر از این زوار از پاکستان، ۶۰هزار و ۴۴۹ نفر از ایران، ۲هزار و ۲۵ نفر از افغانستان، ۱ هزار و ۱۹۹نفر از آذربایجان، ۴۱۸ نفر از هند،۳۳۶ نفر از ترکیه، ۳۱۵ نفر از روسیه و تعدادی دیگر از کشورهای عراق، سوئد، آمریکا، تایلند، اتریش و یونان پذیرش شده‌اند.

قربانی کرم ادامه داد: در حال حاضر ۲هزار نفر خادم و ۱۸۰ مبلغ خواهر و برادر در این قرارگاه مشغول به خدمترسانی هستند و از تمام توان خود برای ارائه بهترین خدمات به زوار استفاده می‌کنند.

قربانی کرم با اشاره به خدمات گسترده قرارگاه اربعین بیان کرد: در این قرارگاه علاوه بر ارائه خدمات اصلی از جمله اسکان، پذیرایی، میان وعده و ایستگاههای صلواتی،‌ خدمات فرهنگی و تبلیغی بسیار زیادی هم به زوار ارائه می‌شود.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر از خدمات درمانی قرارگاه شامل پذیرش، معاینه و دارو به صورت کاملا رایگان استفاده کرده‌اند، همچنین خدمات دیگری نیز مانند مهد کودک و ایستگاه‌های رخت‌شویی، خیاطی، واکس، نانوایی، نائب الشهدا و غیره یه تمامی زائرین ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار