مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم یکی از آسیب‌های اولویت‌دار و مهم در قم را مسئله حاشیه‌نشینی و رفع نیازهای آنان دانست.
کد خبر: ۷۹۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 01 November 2019

به گزارش تابناک قم، رضا ملک‌زاده در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: هدف از ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در توسعه محلی در کشور جلب مشارکت مردم در بهسازی محله‌ها و رفع آسیب‌ها است.

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: در این طرح از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در شناسایی مناطق کم برخوردار و احصای مشکلات استفاده می‌شود تا در جهت برطرف کردن موانع تنها بر ظرفیت دستگاه‌های اجرایی تمرکز نشود.

وی با اشاره به لزوم فعال شدن دفاتر تسهیل‌گر اضافه کرد: دفاتر تسهیل‌گری در توسعه محلی در سال 94 به تصویب شورای اجتماعی کشور رسیده است و مصوبه آن به استان‌ها ابلاغ‌ شده و امسال ما نیز مصوبه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم و به تبیین وظایف این دفاتر پرداخته‌ایم.

ملک‌زاده تعداد متقاضیان دفاتر تسهیل‌گر در استان قم را بیان کرد و افزود: تعداد شرکت‌هایی که برای راه‌اندازی دفاتر در قم اقدام کرده‌اند ده متقاضی بوده و به‌طورکلی انتخاب این دفاتر بر عهده وزارت کشور بوده و مشاور ملی سه دفتر را تا امروز تعیین کرده است.

وی با گلایه از اعضای دفاتر برای عدم حضور مستمر در دفاتر گفت: تمامی آمار و گزارش‌ها توسط دفاتر در قالب یک بانک اطلاعاتی جامع گردآوری‌شده و طبق آن به بررسی مصوبات می‌پردازیم و باید هنگام حضور مشاور ملی برای تشریح اهداف و رسالت دفاتر اعضاء در دفاتر حضور داشته باشند.

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اولویت‌دار و مهم در قم، مسئله حاشیه‌نشینی بوده و دفاتر تسهیل‌گری باید به مطالعات میدانی و جمع‌آوری اطلاعات در مورد مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای بپردازند و امیدواریم با تلاش‌های انجام‌گرفته بتوانیم آسیب‌ها را در این بخش کاهش دهیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه ارگان‌ها با دفاتر تسهیل‌گر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: باید محورهای همکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها تعیین شود تا دفاتر تسهیل‌گری در جهت رفع آسیب‌ها اقدام کنند و بتوانند برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مسکن اقشار ضعیف به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند.

ملک‌زاده ادامه داد: در ذیل کارگروه تخصصی، سه گروه کاری شامل گروه کنترل آسیب‌های اجتماعی با دبیری بهزیستی، زنان و خانواده متعالی با دبیری دفتر امور بانوان استانداری و سلامت و امنیت غذایی به دبیری دانشگاه علوم پزشکی تشکیل‌ شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار