خطیب جمعه قم
امام جمعه قم گفت: امروز تنها راه عراق برای حل بحران‌، بهره‌برداری از تجربه موفق ایران در برخورد با استکبار است.
کد خبر: ۷۹۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 02 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: تقوای الهی در عرصه‌های مختلف از جمله تهاجم فرهنگی دشمن که از بلایای جامعه امروز است، اثر دارد، دشمنان با تجربه‌های مکرر متوجه شدند که با تهاجم فرهنگی می‌توانند نیروهای مومن را از مسیر حق خارج کنند، نقاط ضعفی در ما انسان‌ها وجود دارد که می‌تواند ما را از مسیر حق خارج کند و تنها راهی که می‌تواند مانع این دسیسه‌ها شود، تقوای الهی است.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده که به برکت تلاش و جهاد مومنان، عذاب را بر مشرکان نازل کرده و آن‌ها را رسوا کرده و دل‌های مومنین را آرام خواهد کرد، در سوره توبه خداوند به رذیلت‌های اخلاقی مشرکین اشاره می‌کند تا مومنین آنان را بشناسند، به‌عبارت دیگر مومنین باید دشمن‌شناس بشوند تا انگیزه برای مبارزه با آنان داشته باشند.

سعیدی عنوان کرد: در آیه‌های دیگر این سوره مشوق‌های دیگری برای مبارزه با دشمنان بیان می‌شود، برای مثال گفته شده که خداوند به وسیله‌ی مومنان، مشرکان را عذاب خواهد داد و به برکت رزم مسلمانان، مشرکان ذلیل و شکست‌خورده خواهند شد، در جنگ بدر ضربات سنگینی به مشرکین وارد شد، وقتی عبدالله بن مسعود از سپاه اسلام به ابوجهل رسید، پا بر گلوی او گذاشت و به او گفت:"آیا ذلت و خواری خود را دیدی؟"

خطیب جمعه قم ادامه داد: از دیگر مشوق‌ها این است که کسانی که علیه باطل مبارزه کنند، مورد یاری و نصر خداوند شامل آن‌ها خواهد شد، دیگر آنکه به برکت این رزم‌ها، قلوب مجروح مومنین شفا خواهد یافت و خشم آنان نسبت به دشمنان کاهش خواهد یافت و جامعه مومنین به آرامش خواهد رسید.

وی ادامه داد: در ادامه آیه 15 سوره توبه خداوند بیان می‌کند که باید اقتدار و عزت اسبلام را به رخ دشمنان کشید و با آنان مبارزه کرد، اما اگر مشرکین توبه کردند و به سمت اسلام امدند، مطمئن باشید که خداوند این توبه را خواهد پذیرفت، البته این توبه باید صادقانه باشد تا پذیرفته شود، نه مانند توبه‌ی فرعون که وقتی انجام شد که دیگر سودی نداشت و مورد قبول خداوند قرار نگرفت و خداوند با صفت علیم و حکیم خود، از صداقت توبه باخبر است.

نماینده ولی فقیه در استان قم بیان کرد: معیارهای مختلفی برای ارزش‌گذاری انسان‌ها وجود دارد، در مکتب اسلام، در عالم هستی فقط وجود خداوند اصاات دارد و ارزش هر انسان به میزان نزدیکی او به خداوند است و این نزدیکی جز با تقوا ممکن نمی‌شود.

وی ادامه داد: سه شنبه‌ی هفته‌ی آینده، روز فرهنگ عمومی است، امام خمینی(ره) درباره فرهنگ فرموده‌اند: "راه اصلاح این مملکت، اصلاح فرهنگ آن مملکت است و اصلاح باید از فرهنگ شروع شود." تحکیم هویت و وحدت ملی از جمله این مسائل فرهنگی است و باید در اعتلای این فرهنگ و معرفی این ارزش‌های دینی همه قیام کنند.

عدم هم‌خوانی ورودی‌های شهر قم با هویت فرهنگی این شهر

سعیدی گفت: برخی شهرها مانند شهر مقدس قم اهمیت بیشتری دارد و همه دستگاه‌ها به همراه مردم قم باید اهتمام لازم را برای حفظ هویت فرهنگی خود داشته باشند، همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این باره فرموده‌اند "انگیزه‌هایی برای تغییر روحیه انقلابی مردم قم وجود دارد، بزرگان قم و جوانان قم نباید بگذارند قم از مرکز انقلاب بودن و حامی انقلاب بودن خارج شود." این مطلب نه محدود به دستگاه‌ها بلکه نیازمند کمک همه‌ی مردم است.

وی ادامه داد: در ورودی‌های استان قم، تابلوهایی نصب شده که هرگز نشان دهنده هویت قم و حرم اهل بیت بودن قم نیست، شایسته نیست که برای درآمد بیشتر، هویت یک شهر را نادیده گرفت.

سفارت آمریکا در بغداد، منشا فتنه در عراق است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن تبریک هفته وحدت عنوان کرد: در آبان‌ماه اتفاقات مهمی وجود دارد که همه به استکبار باز می‌گردد، از جمله تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی؛ باید گفت منشا اصلی فتنه‌های عراق سفارت آمریکا است و اگر در ابتدای انقلاب دانشجویان سفارت را تسخیر نکرده و جنایات آمریکا را افشا نمی‌کردند، انقلاب دوم شکل نمی‌گرفت و آمریکا از طریق سفارت خود با قوت بیشتری در جهت انحراف انقلاب تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز نیز، تنها راه عراق برای حل این بحران‌، تجربه موفق ایران در برخورد با استکبار است، سفارت آمریکا در بغداد مرکز فتنه در عراق است که موجب این اغتشاشات و مشکلات برای مردم عراق شده‌است.

شعار مرگ بر آمریکا عین تقوا و دیانت است

خطیب جمه قم عنوان کرد: بسیاری از موفقیت‌های امروز ایران به دلیل عدم سکوت در برابر آمریکا است، به همین خاطر راهپیمایی 13 آبان امسال باید باشکوه‌تر برگزار شود، امروز دعوت به شعار مرگ بر آمریکا عین تقوا و دیانت است، جبهه کفار همیشه پیشنهاد به سازش و مذاکره دارند، اما تجربه‌ی ملت ایران در بدعهدی‌های فراوان آمریکا، ما را از سازش باز می‌دارد، مذاکره برای آن‌ها تاکتیکی برای تداوم ظلم است، مسئولان بدانند هر راهی که به آمریکا ختم شود، بن‌بست است و جز ذلت چیزی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، تقویت حرکت علمی و اقتصاد دانش‌بنیان از جمله راه‌حل‌های موجود است، برخی فکر می‌کنند آمریکا و برخی کشورهای دنیا، همه دنیا هستند، در صورتی که ما جز با مستکبران، با همه کشورها رابطه‌ای دوستانه داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار