مدیرکل هواشناسی:
مدیرکل هواشناسی قم گفت: میانگین بارش‌های صورت گرفته از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون ۳۱ میلی‌متر بوده که در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲۰۰ درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۷۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸ 04 November 2019

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار امام جواد (ع) استانداری قم اظهار داشت: این بارش‌ها نسبت به سال گذشته نیز ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی این حجم‌ از بارش را نوعی ناهنجاری بارشی دانست و بیان داشت: نمی‌توانیم به این اعداد و ارقام تکیه کنیم و باید بارش‌های فصلی را مدنظر قرار دهیم.

وی بیشترین میزان بارش صورت گرفته در استان از آغاز فصل بارش و از ۳۰ مهر تا ۹ آبان را ۸۴ میلی‌متر ذکر کرد و گفت: این بارش‌ها از سمت شمال غربی قم انجام‌شده و کمترین میزان بارش نیز از بخش‌های شرقی استان صورت گرفته است.

مدیرکل هواشناسی قم ادامه داد: بیشترین بیشینه بارش‌ها در سال زراعی جاری متعلق به بخش‌های جعفرآباد و کهک است و تغییرات میدان بارش‌های استان از حدود ۱۰ تا ۵۵ میلی‌متر در نوسان می‌باشد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه برای امشب بارندگی خاصی را در استان پیش‌بینی نمی‌کنیم، افزود: صبح و عصر فردا ابرناکی را در سطح استان شاهد خواهیم بود و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات وجود دارد.

وی همچنین بابیان اینکه تا ۱۰ روز دیگر بارشی را در سطح استان نخواهیم داشت، در تبیین علت این موضوع بیان کرد: وقوع طوفان حاره‌ای در اقیانوس هند باعث جذب رطوبت زیادی شده و به‌اصطلاح پراشیدگی جوی ایجادشده است‌.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار