مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: باید برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز مصالح رودخانه ای در پایین دست سد کبار و بالا دست پردیسان متوقف شود.
کد خبر: ۷۹۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 04 November 2019

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی با اشاره به اقدامات برای جلوگیری از سیل در قم اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اصلاحات و ترمیم ابنیه‌ها در بستر رودخانه، دیواره و پل‌ها از محل اعتبارات استانی، ملی و شهرداری تامین شود و تا حصول نتیجه باید پیگیری مستمر صورت بگیرد، پیگیری مدیریت استان قم برای دریافت اعتبارات مربوط به جبران سیلاب اخیر در استان وجود دارد.

وی افزود: باز شدن دهانه‌های مسدود شده تمام پل‌ها در بازه شهری رودخانه قمرود از جمله انسداد حد فاصل پل بازار تا پل معصومیه و حذف سکوهای ایجاد شده در ساحل راست رودخانه قمرود واقع در محدوده صحن غربی حرم حضرت معصومه(س) تا پل بازار ضروری ست.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: باید پنج رمپ از 18 رمپ ورود و خروجی به رودخانه قمرود در بازه شهری به منظور ظرفیت سازی برای عبور ایمن سیلاب بسته شود. همچنین جمع آوری درختچه‌ها، المان‌ها و مبلمان شهری در بازه شهری رودخانه قمرود انجام شود.

اروجی بازنگری در طرح تفصیلی شهر قم و روستاهای این شهر را ضروری دانست و تصریح کرد: این اقدام با هدف رعایت حد بستر، حریم کمی و کیفی رودخانه است، همچنین مطالعات انجام شده در خصوص دو سطحه کردن بلوار ساحلی از پل راه آهن تا پل رضوی باید ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه طرح بازسازی دیواره ساحلی رودخانه قمرود در محدوده پل جمهوری ضروری است ادامه داد: باید برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز مصالح رودخانه ای در پایین دست سد کبار و بالا دست پردیسان متوقف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به خطرات پیش بینی شده براثر حوادث احتمالی در اثر سیل، شهرداری قم نسبت به توقف پروژه‌های در حال اجرا روی صحن غربی حرم حضرت معصومه(س) اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار