آیت الله فاضل لنکرانی:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ۱۳ آبان را یک روز تاریخی و بزرگ در انقلاب دانست و گفت: حرکتی که در سیزدهم آبان اتفاق افتاد، ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت.
کد خبر: ۷۹۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳ 05 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی قبل از ظهر دوشنبه در ابتدای درس تفسیر قرآن کریم در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: ۱۳ آبان‌ماه روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است و روزی است که یک حرکت بسیار مهمی در کشور ما اتفاق افتاد و باطن آمریکا و جوهر آمریکا و حقیقت این کشور استعمارگر را برای مردم ایران و برای دنیا روشن ساخت.

وی افزود: تا قبل از آن شاید کمتر مردم توجه به این نکته داشتند که هدف آمریکا از ایجاد سفارتخانه در نقاط دنیا یک اهداف غیر انسانی، استعمارگری، جاسوسی و بهم زدن اوضاع در آن کشور در وقت مقتضی است؛ اینها چنین مرکزی که باید به حسب طبیعی یک کارهای متعارف را انجام بدهند اما هدف تشکیل سفارت آمریکا در دنیا برای استعمارکشاندن ملتهاست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: چنین حرکتی که در سیزدهم آبان اتفاق افتاد، ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت و واقعاً همین نشان دهنده خوی ددمنشی و استعماری ذاتی آمریکا است.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب در روز گذشته، افزود: در این صده‌ اخیر قدم به قدم که انسان حرکت‌های آمریکا را بررسی می‌کند واقعاً هیچ لحظه‌ای نبوده که آمریکا یک نگاه انسانی به دنیا و ایران کند، یعنی ما لحظه‌ای و روزی را نداریم که او از روی انسانیّت و دلسوزی برای مردم ایران، ولو منافع خودش هم بخواهد در نظر بگیرد، چنین چیزی نبوده، همیشه به دنبال نابود کردن این کشور، چپاول کردن منافع و منابع این کشور بوده است، به دنبال این بوده که ایران را پایگاهی برای خودش کند، به برکت انقلاب اینها از بین رفت.

آیت الله فاضل لنکرانی ۱۳ آبان را یک روز تاریخی و بزرگ در انقلاب دانست و گفت: نسل امروز که در آن زمان نبودند و نسل‌های آینده این را باید کاملاً متوجه و بیدار باشند، ما طلبه‌ها، حوزه‌های علمیه، واقعاً‌ باید این مسئله را توجه کنیم.

وی به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر چه هست و هر بدبختی که برای ملت‌های دنیا هست زیر سر آمریکاست، اشاره کرد و گفت: این یک حرف احساسی، شعاری و سیاسی نبود، یک واقعیت است. در آمریکا حکومتی هست، دولت‌هایی هست و هر دولتی هم می‌آید و می‌رود این خوی اصلی‌اش، یعنی چپاول ملت‌ها، قتل و غارت، از بین بردن، نابود کردن، این برایش به عنوان یک اساس است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند منابع دنیا را تسخیر کنند، این مسئله را ما باید توجه داشته باشیم و از آن طرف باز همین که رهبری معظم فرمودند تجربه نشان داده که مقاومت و ایستادگی سبب ضعف آنها شده، امروز آمریکا با ده سال یا سی سال پیش بسیار تفاوت دارد، آن شاخ زورگویی‌اش شکسته شده و شاهدش هم این است که وقتی در کشورهایی مثل عراق و سوریه و افغانستان حضور پیدا کرده با سرشکستگی بیرون رفت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با این همه پول‌هایی که خرج کردند، که خودشان اقرار می‌کنند ما چقدر برای تسخیر خاورمیانه پول خرج کردیم ولی به نتیجه نرسیدند، اینها از برکت این انقلاب است، از برکت اسلام و اهل‌بیت است، از برکت بیداری حوزه‌های علمیه و مردم و از برکت مقاومت است. لذا این مسئله باید ادامه پیدا کند و باید عظمت این روز زنده نگه داشته شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار