مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امروز متأسفانه بر اثر کم توجهی به مسائل زیست محیطی، طبیعت و محیط زیست کشورمان در ابعاد گوناگون مورد دست اندازی سودجویان قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۹۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴ 05 November 2019

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی در کارگاه آموزشی «آشنایی با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست» گفت: امروز شرایط زیست محیطی در کشورمان، اصلا مطلوب نبوده و آحاد جامعه باید برای نجات محیط زیست تلاش و تعهد داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بر اثر کم توجهی به مسائل زیست محیطی در سال های گذشته در کشورمان، طبیعت و محیط زیست در ابعاد گوناگون مورد دست اندازی سودجویان قرار گرفته و تخریب شده است، خاطرنشان کرد: مفهوم توسعه در جامعه به درستی تبیین نشده و برخی افراد مغرض تلاش کرده اند محیط زیست را در برابر اقتصاد نشان دهند.

موسوی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد شکوفا، باید مسائل زیست محیطی در اولویت مسائل قرار گرفته و به شاخص ها و مؤلفه های زیست محیطی کاملا توجه داشته باشیم، تصریح کرد: برای حفاظت و پاسداری از محیط زیست میهن عزیزمان، مجاهدت های بسیاری صورت گرفته و خون شهدای محیط بان بر زمین ریخته است.

وی در پایان بر ضرورت افزایش دانش و آگاهی برای حفاظت اصولی و مدیریت هوشمندانه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد و گفت: کشورمان به لحاظ تنوع زیستی گیاهی و جانوری جزو 20 کشور برتر دنیا بوده و باید برای حفظ این جایگاه، دانش و تجهیزات بروز و کارآمد در اختیار داشته باشیم.

در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان قم برگزار شد، دکتر علی بالی در رابطه با ویژگی های مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، قوانین و ضوابط مربوطه و شیوه های گوناگون حفاظت به سخنرانی پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار