رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم گفت: دومین دوره اجلاسیه نهایی این کنگره ۲۷ آبان‌ماه سال آینده با عنوان «بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم» و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 06 November 2019

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیش از برگزاری اجلاسیه نهایی این کنگره؛ پیش‌همایش‌هایی در رابطه با شهیدان روحانیت، ارتش، جهاد، دانش‌آموزی و سایر قشرها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۷۳ با سخنرانی علمای بزرگ حوزه علمیه با عنوان «بزرگداشت شهید مهدی زین‌الدین» ترتیب یافت.

وی افزود: فصل اول برگزاری این کنگره‌ها پس از قم، توسط سپاه پاسداران در سایر استان‌های کشور نیز برگزار شد که امسال نیز این کنگره در استان‌های مرکزی و کردستان ترتیب یافت و آخرین آن در بهمن‌ماه امسال در استان ایلام برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: دور دوم کنگره‌های ملی شهدای سراسر کشور نیز از سال آینده از قم شروع می‌شود و به‌تناوب در سایر استان‌های کشور نیز برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه کنگره ملی شهدای استان قم دارای ۱۷ کمیته است، گفت: مسئولیت هر یک از این کمیته‌ها، با یکی از مسئولان استان است و تلاش کرده‌ایم تا از همه ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره بگیریم، چراکه شهیدان متعلق به همه هستند.

وی با اشاره به اینکه در قم یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان داریم، بیان کرد: از کمیته‌های این کنگره می‌توان به کمیته‌های شهدای روحانیت، شهدای بین‌الملل، تشکل‌های مردمی و فضای مجازی اشاره کرد.

حاجی‌زاده با اشاره به قیام امام حسین(ع) در کربلا گفت: حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع)، پیام‌آوران قیام عاشورا بودند؛ امروز نیز ما همچون ایشان، باید پیام و ندای شهیدان را به گوش قشرهای گوناگون جامعه و جهان برسانیم.

وی بابیان اینکه سیره شهیدان در امور مختلف ازجمله سبک مدیریت مسئولان می‌تواند الگو باشد، افزود: برگزاری این کنگره‌ها باید به همراه آثار ماندگار در زمینه معرفی شهدا باشد و در این راستا نیز باید محتواهای مناسب با فضای مجازی طراحی و تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه تشنه معرفی و بیان نحوه زندگی شهیدان است، گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ پدر شهید و ۲ هزار و ۴۳۰ مادر شهید از ۶ هزار شهید استان در قید حیات هستند و باید از این سرمایه‌ها در معرفی سیره شهدا بهره بگیریم.

حاجی‌زاده به توصیه امام خمینی(ره) در زمینه مطالعه وصیت‌نامه‌های شهیدان اشاره و بیان کرد: نباید مشغله‌ها، ما را از این مباحث مهم غافل کند و باید در این زمینه تلاش کنیم تا شرمنده شهدا نشویم.

وی به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها و استفاده از ابزار هنر در انتقال پیام شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: رسانه‌های مختلف می‌توانند در این امر یاری گر ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ شهید استان قم از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی اعلام کرد: بایگانی و امکانات این ستاد در رابطه با ۶ هزار شهید استان قم، در اختیار رسانه‌ها قرار دارد و می‌توانند با استفاده از آن در تبیین و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و رساندن پیام شهیدان به جامعه، ما را یاری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار