طی سه روز آخر هفته گذشته؛
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به افزایش مأموریت‌های اورژانس قم طی سه روز آخر هفته گذشته، گفت: ۲۰۸ مورد تصادف در این مدت گزارش شد که ۱۶۴ مورد در شهر و ۴۴ مورد آن در جاده بود.
کد خبر: ۷۹۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 09 November 2019

به گزارش تابناک قم، شهر قم با توجه به وجود بارگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در طول سال به ویژه در روزهای تعطیل با آمار ورود مسافران بسیاری روبرو است که یا یک شب ماندگاری داشته و یا از محورهای منتهی به این شهر عبور می‌کنند چرا که موقعیت این شهر مقدس و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور باعث شده است تا به دلیل ترافیک و ورود خودروها در جاده‌های منتهی به شهر قم شاهد آمار بالای تصادفات باشیم.

در داخل شهر قم هم به دلیل شلوغی و وجود خودروهای شخصی و هم‌چنین وجود موتورسیکلت‌ها که باعث شده گره‌های ترافیکی بسیاری را رقم زنند آمار تصادفات در داخل شهر هم قابل تأمل بوده و روزی نیست که رسانه‌ها و یا اورژانس ۱۱۵ شهر قم گزارشی از آمار تصادف در سطح شهر و یا در جاده ارائه ندهد؛ آمار مصدومان و فوتی‌ها هم که قابل تأمل است و باید این امر مهم از سوی مسئولان شهری و حمل و نقل استانی مورد توجه قرار گیرد.

طبق گزارش اورژانس ۱۱۵ استان قم در هفته گذشته و در ۳ روز آخر آن، قم شاهد حوادث ناگواری بوده و این امر باعث شده است که حجم مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در این هفته افزایش یابد و طبق این آمار حوادث ترافیکی این هفته ۵ نفر فوتی را به همراه داشته است و ۱۲۰ مورد تصادف هم مرتبط به موتورسیکلت گزارش شده است.

لزوم ورود جدی‌تر دستگاه‌های دخیل در سیستم حمل‌ونقل

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به افزایش قابل توجه مأموریت‌های اورژانس طی ۳ روز آخر هفته گذشته ۲۰۸ مورد تصادف در این بازه زمانی به مرکز گزارش شده که ۱۶۴ مورد در سطح شهر و ۴۴ مورد آن در جاده بود از این تعداد ۱۲۰ مورد در ارتباط با موتورسیکلت بوده است.

محمد شهیدی افزود: با توجه به بروز این تعداد تصادف و جرح و فوت ناشی از آن در استان ضرورت ورود جدی‌تر همه دستگاه‌های دخیل در سیستم حمل و نقل امری ضروری است و با توجه به محوریت موضوع پیامدهای حوادث ترافیکی در مجمع سلامت استان بسیاری از عوامل خطر منجر به رخداد حوادث ترافیکی با برنامه‌ریزی و نظارت قابل کاهش و یا حذف خواهد بود.

وی افزود: اورژانس ۱۱۵ قم در پروسه کمک به مصدومان تصادفات به مثابه یک ارگان تسهیل‌گر خدمت است و پرداختن به عوامل اصلی تصادف عامل بنیادین خواهد بود.

۵ فوتی در هفته پر حادثه قم

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آمار مجروحان و فوتی‌های تصادفات هفته گذشته در قم، گفت: با توجه به ۲۰۸ تصادف رخ داده در هفته گذشته ۲۸۷ نفر مصدوم و متأسفانه ۵ نفر از آنان در صحنه جان خود را از دست داده‌اند وجود تعداد بالای موتورسیکلت در شهر قم همواره یک عامل اصلی بالا بودن آمار تصادف و مرگ و میر و ناتوانی ناشی از آن است.

شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان قم به عنوان نقطه تلاقی سفرهای برون شهری بالغ بر ۱۷ استان کشور است که در ایام تعطیل شاهد ترافیک سنگین در داخل و خارج شهر می‌باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار